2011-01-08, 00:29
Medlem
Lumiinouss avatar
Köpte en ny dator igår med Windows 7 64bit, jag är inte så van vid detta OS då jag alltid haft XP tidigare. Problemet är att vad jag än försöker öppna så vill datorn blockera det.
Jag har stängt av Brandväggen, Windows defender och UAC (User account control) men det är fortfarande samma problem.
När jag ska öppna msn står det:
"Your firewall may be blocking Windows live messenger from connecting to the service. Please review your firewall settings"
Det knepiga är att brandväggen är avstängd.
Samma problem när jag försöker patcha WoW, står att det finns en brandvägg som blockerar.
Använder Avira som virus-program och detta programmet har aldrig tidigare hållit på och blockerat program, Någon som varit med om något liknande?
Citera
2011-01-08, 00:34
Medlem
Kanske virusprogrammet AVG funkar bättre? Finns att ladda ner gratis på avg.com.
Jag har nyligen gått över från XP till Win7. Jag har inga problem.
Citera
2011-01-08, 00:38
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Du kan ta bort allt som har med virusprogram och brandväggar att göra och installera MSE. Kolla om det hjälper, annars vet jag inte men som man brukar säga, google is your friend
Citera
2011-01-08, 09:19
Medlem
hasenfrasens avatar
Förmodligen har du en förinstallerad version av Norton/Symantec, Norman eller annat bös på datorn som du måste avinstallera innan det funkar normalt.
Citera
2011-01-08, 23:38
Medlem
Du har inte ändrat nåt i routerns inställningar alternativt fixat en ny router på senaste då? Kan ju va den som ligger och blockerar trafiken annars.
Citera
2011-01-09, 00:38
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Förmodligen har du en förinstallerad version av Norton/Symantec, Norman eller annat bös på datorn som du måste avinstallera innan det funkar normalt.
Helt 100% säkert detta.
Citat:
Ursprungligen postat av zoddic
Du har inte ändrat nåt i routerns inställningar alternativt fixat en ny router på senaste då? Kan ju va den som ligger och blockerar trafiken annars.
Vad menar du att routern har med det här att göra?
Citera
2011-01-09, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Helt 100% säkert detta.

Vad menar du att routern har med det här att göra?

Just det jag skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in