2011-01-07, 22:10
Medlem
calleboll20s avatar
Hej min dator har precis krashat. Datorn stängdes bara av när jag hållde på med den.
Då startade jag om dator och den undrade om jag ville reparera elr starta den normalt.
Det är win 7 på den. Och jag har provat att både startat normalt och att reparera den. När jag försöker reparera den så står det att det inte går. Och när jag startat den normalt så fortsätter den inte den bara fastnar. Som sagt så är det win 7 operativsystem och asus notebook series.

Finns det något att göra elr är det bara att köpa nytt?
Citera
2011-01-07, 22:26
Medlem
DollarMakers avatar
o.k då sitter du med en laptop,prova att starta den med F8 intryckt hela tiden,välj sen Felsäkert läge
med nätverk,hämta då denna ccleaner ladda ned detta på skrivbordet kör en skanning med den
och prova sen igen att starta datorn som vanligt,återkom om inte hjälper,finns andra program.
Citera
2011-01-07, 22:38
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av calleboll20
Finns det något att göra
Håll nere F9 under hela starten så att du kommer in i återställningskonceptet, varefter du slutligen får datorn i samma skick som när du startade den första gången.
Citera
2011-01-07, 22:47
Medlem
calleboll20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Håll nere F9 under hela starten så att du kommer in i återställningskonceptet, varefter du slutligen får datorn i samma skick som när du startade den första gången.

Asså den försöker återställa till tidigare skick fast det inte går.
Citera
2011-01-07, 22:51
Bannlyst
lägg in windows 7 skivan och om installera hela operativsystemet (bara som sista utväg)
Citera
2011-01-07, 22:55
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Asså den försöker återställa till tidigare skick fast det inte går.
Läs exakt vad jag skrev och gör rätt.

Det du försöker med är det som W7 själv föreslår när du startar datorn, vilket nu alla läskunniga vet att det inte funkar som det ska.

Därför skrev jag ett inlägg med instruktioner om hur du istället ska göra.

Följ dessa.
Citera
2011-01-08, 10:28
Medlem
calleboll20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Läs exakt vad jag skrev och gör rätt.

Det du försöker med är det som W7 själv föreslår när du startar datorn, vilket nu alla läskunniga vet att det inte funkar som det ska.

Därför skrev jag ett inlägg med instruktioner om hur du istället ska göra.

Följ dessa.

Men vad jag menar är att nu när jag startar datorn så kommer det bara upp att den laddar filer
osv. Oavsätt om jag håller nere f9 under hela starten.
Citera
2011-01-08, 10:29
Medlem
calleboll20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spetsaren2
lägg in windows 7 skivan och om installera hela operativsystemet (bara som sista utväg)

Men jag fick inte med någon win 7 skiva.
Citera
2011-01-08, 11:12
Medlem
Citat:
Men jag fick inte med någon win 7 skiva.

då plockar du fram återställningsskivorna du gjorde när den var ny,annars kan du testa ladda hem
http://neosmart.net/blog/2009/window...-repair-discs/

mvh
t
Citera
2011-01-08, 13:19
Medlem
calleboll20s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
då plockar du fram återställningsskivorna du gjorde när den var ny,annars kan du testa ladda hem
http://neosmart.net/blog/2009/window...-repair-discs/

mvh
t

Men asså oavsett om jag har en återställningsskiva i elr inte elr försöker trycka ner f9 så funkar det inte det bara står att den försöker ladda filer men det går inte error.
Citera
2011-01-08, 15:29
Medlem
Citat:
Men asså oavsett om jag har en återställningsskiva i elr inte elr försöker trycka ner f9 så funkar det inte det bara står att den försöker ladda filer men det går inte error.

kolla så att cd/dvd är första bootalternativ i bios sen stoppa i återställningsskivan i datorn och starta om datorn,vad händer då?

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in