Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-07, 22:02
Medlem
Hej! Jag behöver hitta drivers till min TSSTcorp SH-S203D ganska desperat. Jag kör på windows 7 och den senaste drivern jag laddade ner gjorde att dvdjäveln inte ens öppnar sig längre...

Skulle uppskatta hjälp snabbt då jag försöker formatera om min hårddisk och behöver en fungerande dvd spelare. Om jag skriver dethär i fel avdelning gör jag det såklart inte med mening, säg var jag ska skriva det istället för att bli sura.
Citera
2011-01-07, 22:12
Moderator
Protons avatar
Underligt, är du säker på att windows inte har inbyggda drivisar för den där enheten? Det är vad jag tror, eftersom det sitter en tsstcorp dvd dual layerbrännare i min maskin, och det funkade utan problem utan trixande.

Vad som däremot hände mej själv förut var att brännaren jag hade förut av oklar anledning bara la av, i det fallet var jag tvungen att gå å köpa en ny brännare för att komma tillbaka på banan igen. Jag tror snarare det är ett hårdvaruproblem mer än ett drivisproblem, speciellt för en vanlig fånig dvd-brännare som windows borde kunna använda utan vidare meckande.
Citera
2011-01-07, 22:18
Medlem
Den har å andra sidan fungerat prima tills nu när jag ska bränna saker, för den har problem att hitta tomma dvds och det var därför som jag skulle updatera den ifrån första början.

Tyvärr är man då student och har inte alls pengar att spendera på en ny dvdspelare, så jag skulle föredra att försöka få igång den istället.
Citera
2011-01-08, 12:40
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alphaa
Den har å andra sidan fungerat prima tills nu när jag ska bränna saker, för den har problem att hitta tomma dvds och det var därför som jag skulle updatera den ifrån första början.

Tyvärr är man då student och har inte alls pengar att spendera på en ny dvdspelare, så jag skulle föredra att försöka få igång den istället.
Jag förstår, men det var tyvärr precis desamma symptom min gamla dvd-brännare visade upp. Den ville inte bränna, den ville inte kännas vid några brända skivor, men orginalskivorna funkade prima att läsa ifrån.

Jag tvivlar starkt på att det här har med några drivrutiner att göra, tror mer det är din brännare som gett upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in