2011-01-07, 20:39
Medlem
Johan121s avatar
Hej!

Vill först och främst säga att jag har inte har en aning om jag postat tråden i på rätt avdelning.

Jag har iaf en extern hårddisk på 1 Tb, en dator utan Hdmi anslutning och en 42" Hd-ready plasma TV. Jag vill få in mina filmer på hårddisken till min TV på ett snabbt och smidigt sätt. Min har tv kan inte spela upp filmerna direkt från hårddisken, via USB.

Hur ska jag lösa detta kära Flashback.. en mediaspelare? Dvd med usb? Dator med hdmi?
Sen blir bilden alltid så smal, hur löser man detta utan att tanka hem filmer med bättre kvalite?
Går det inte att lösa på VLC?

Tacksam för svar
Citera
2011-01-07, 20:41
Medlem
Malewhales avatar
Har inte din TV VGA?
Citera
2011-01-07, 20:45
Medlem
Johan121s avatar
Jo, HDMI, VGA, RGB osv. Min nuvarande dator har dock bara RGB. Bilden blir inte så bra när jag kopplar in min TV till datorn, och dessutom blir den supersmal!
Citera
2011-01-07, 22:18
Medlem
Spadess avatar
Jag kopplar in min externa till mitt PS3 och sedan till tv:n, fungerar utmärkt! Obs: Kräver ett PS3.
Citera
2011-01-07, 22:30
Medlem
spacejoints avatar
VGA och hdmi portarna är rekomenderade för pc bruk.
visste seriöst inte ens att det fanns grafikkort med endast rgb?!..

sedan att bilden är smal beror garanterat på att du kör rgb-kabeln!
om inte annat så har du inställt helt fel upplösning på skrivbordet.

om det dock bara är filmen i fråga som blir smal i bilden så beror det på att filmen är inspelad i 4:3 format. VLC kan dock ändra det formatet utan problem, men då blir bilden givetvis utragen och jävlig tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in