2014-08-17, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Har en snabb fråga vill inte starta en ny tråd! Min advokat sa när jag blev släppt att min mobil troligen är avlyssnad! Kan ingenting om detta. Hör dom vad jg säger när telefonen är avstängd? Eller allt jag gör på internet? Lägger jag upp en annons på blocket kan dom se det då? För övrigt det jag satt anhållen för!saker på blocket
Angående passiv avlyssning av mobil:
Hos OpenBSC ,som är en opensource implementation av en gsm-basstation finns en "silent call" feature implementerad. Dock måste mobilen vara påslagen, och ha "fångats" av en imsicatcher som kör OpenBSC(liten sannolikhet)för att den tysta uppringningen-och avlyssning av rummet där mobilen ligger- ska kunna ske-så du är säker om din mobil är avslagen.
Citera
2014-08-17, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lajlajlaj34
Angående passiv avlyssning av mobil:
Hos OpenBSC ,som är en opensource implementation av en gsm-basstation finns en "silent call" feature implementerad. Dock måste mobilen vara påslagen, och ha "fångats" av en imsicatcher som kör OpenBSC(liten sannolikhet)för att den tysta uppringningen-och avlyssning av rummet där mobilen ligger- ska kunna ske-så du är säker om din mobil är avslagen.

Okej sms och internet då? Kan dom se saker jag gör på internet? Tex vad jag skriver nu?
Citera
2014-08-17, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Okej sms och internet då? Kan dom se saker jag gör på internet? Tex vad jag skriver nu?
sms kan polis/operatör se innehållet i om du inte krypterar dom själv-eller använder nån mobil/app med "end-to-end" kryptering.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in