2011-01-07, 16:52
Medlem
Natural-Highs avatar
Goddag!
Jag vet att det finns många liknande trådar, men ingen tråd liknar mitt problem..

En dag fick jag höra att man kunde cracka låsta WEP och WPAnätverk i ett program som kallas för KisMac. Detta lät som en toppenidé då jag har tröttnat extremt mycket på mitt dyra och dåliga mobila bredband! Och att det finns minst 15 nätverk som jag kan nå, dock låsta!

Jag försöker att helst inte krångla till det för mycket genom att köpa till prylar, byta nätverkskort m.m Så jag kör på mitt inbyggda nätverkskort i operativsystemet "Snow Leopard". Går detta?

Jag har kollat upp många videor angående hur jag ska göra med mitt Airport extreme card. Det ska vara på Passive mode tydligen. Jag har gjort allt som sägs i youtube-videorna.

Första problemet!
När jag har väljer Airport Extreme Card, Passive Mode i under "Driver" i "Preferences" och trycker på "SCAN" så händer det ingenting. Den skannar inte, ingen informationsruta angående problemet. Ingenting!
Vad är problemet, fungerar det helt enkelt inte på det sättet som jag gör?
Jag har gjort precis som dom beskriver med att stänga av Airport och jag har även provat nästan alla olika versioner av KisMac..

När jag skannar på Active Mode, ja då skannar den så fint och jag hittar alla nätverk!

Vem bär på svaret? kan jag få några tips tro?

Tack på förhand
/NaturalHigh
Citera
2011-01-07, 16:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natural-High
Goddag!
Jag vet att det finns många liknande trådar, men ingen tråd liknar mitt problem..

En dag fick jag höra att man kunde cracka låsta WEP och WPAnätverk i ett program som kallas för KisMac. Detta lät som en toppenidé då jag har tröttnat extremt mycket på mitt dyra och dåliga mobila bredband! Och att det finns minst 15 nätverk som jag kan nå, dock låsta!

Jag försöker att helst inte krångla till det för mycket genom att köpa till prylar, byta nätverkskort m.m Så jag kör på mitt inbyggda nätverkskort i operativsystemet "Snow Leopard". Går detta?

Jag har kollat upp många videor angående hur jag ska göra med mitt Airport extreme card. Det ska vara på Passive mode tydligen. Jag har gjort allt som sägs i youtube-videorna.

Första problemet!
När jag har väljer Airport Extreme Card, Passive Mode i under "Driver" i "Preferences" och trycker på "SCAN" så händer det ingenting. Den skannar inte, ingen informationsruta angående problemet. Ingenting!
Vad är problemet, fungerar det helt enkelt inte på det sättet som jag gör?
Jag har gjort precis som dom beskriver med att stänga av Airport och jag har även provat nästan alla olika versioner av KisMac..

När jag skannar på Active Mode, ja då skannar den så fint och jag hittar alla nätverk!

Vem bär på svaret? kan jag få några tips tro?

Tack på förhand
/NaturalHigh

Har du valt vilka kanaler du skall göra på?
Citera
2011-01-07, 17:13
Medlem
Natural-Highs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadko
Har du valt vilka kanaler du skall göra på?

Yes. Vissa tipsade om att välja alla och även "spara all information"-rutan. Detta har jag testat.
Har även testat att lämna hela den sidan orörd vilket vissa tipsade om!
Citera
2011-02-17, 17:42
Bannlyst
Hej!

Jag har en liten macbook pro C2D 2.26 Ghz med 4GB Ram och Nvidia 9400.
Jag försöker knäcka min grannes WEP-nätverk. Jag har lyckats fånga in tillräckligt med paket så att jag kan köra en wordlist attack "md5" mot nätverket. Dock tar det ju evigheter!
Vissa personer lyckas ju köra 1miljon lösenord i sekunden/minuten? Så snabbt kan inte jag köra en wordlist attack.

Så jag undrar om det är någon som har lust att hjälpa mig försöka knäcka hans nätverk? Jag har sparat min KisMAC lista som jag kan ladda upp, och så kan jag länka till min ordlista som jag har laddat ner, den är på 28GB uppackad men endast 70MB rarad, och det är den lilla raren man laddar ner.

Är det någon som har lust? Jag kör vidare med attacken så länge.
Citera
2011-02-17, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Hej!

Jag försöker knäcka min grannes WEP-nätverk. Jag har lyckats fånga in tillräckligt med paket så att jag kan köra en wordlist attack "md5" mot nätverket. Dock tar det ju evigheter!
Vissa personer lyckas ju köra 1miljon lösenord i sekunden/minuten? Så snabbt kan inte jag köra en wordlist attack.

Så jag undrar om det är någon som har lust att hjälpa mig försöka knäcka hans nätverk? Jag har sparat min KisMAC lista som jag kan ladda upp, och så kan jag länka till min ordlista som jag har laddat ner, den är på 28GB uppackad men endast 70MB rarad, och det är den lilla raren man laddar ner.

Varför kör du inte med weak scheduling attack istället?
Citera
2011-02-17, 23:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
Varför kör du inte med weak scheduling attack istället?

Jag vet inte, jag är väldigt ny när det gäller sånt här. Jag lät den rulla i över tre timmar utan resultat (inte weak schedule).
Tack för tipset dock, jag ska testa att köra med weak scheduling attack! Hoppas att det funkar!!
Citera
2011-02-17, 23:32
Medlem
divinings avatar
Citat:
Hej!

Du knäcker inte WEP med en wordlist (du kan , men det är ju löjligt). WEP knäcker du enklast med en FMS attack (aircrack-ng är baserad på denna, tillsammans med koreks opti). Googla "aircrack-ng" och läs vidare.
Citera
2011-02-17, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av divining
Du knäcker inte WEP med en wordlist (du kan , men det är ju löjligt). WEP knäcker du enklast med en FMS attack (aircrack-ng är baserad på denna, tillsammans med koreks opti). Googla "aircrack-ng" och läs vidare.

Jag läste att jag knäcker den med en wordlist-attack.
Aircrack-ng har jag precis läst och det tänker jag inte ge mig in på, oerhört jobbigt att installera.
Ska se om det finns andra sätt att köra en FMS-attack.

Just nu försöker jag knäcka den med hjälp av weak scheduling attack.
Jag undrar dock, kan jag inte öppna filen i wireshark och därigenom försöka knäcka den?
Citera
2011-02-18, 02:19
Medlem
divinings avatar
Är en terminalnörd, men jag tror fortfarande att aircrack-ng är det lättaste sättet för gemene man att knäcka en WEP-nyckel på. Dra hem BackTrack (linux dist) och kasta in den på en USB-sticka, sen är det bara att google "backtrack wep crack" och leka scriptkiddie
Citera
2011-02-21, 05:28
Bannlyst
Hej!

Tack för tipsen jag fick av er!
Jag ville bara säga att jag knäckte WEP nyckeln! Sedan tog det mig ett tag innan jag förstod hur jag konnektade med nyckeln. Det var en HEX nyckeln som såg ut så här: AB:AB:BA:BA:AA, så jag tog bara bort alla ":" och då fungerade det som lösenord!

Nu undrar jag om ni vet ifall det går att få mitt nätverkskort osynlig?
Han kör en D-Link router. Så länge tänkte jag döpa om min dator till något som har att göra med D-LINK så han inte misstänker något, även fast han kanske gör det ändå.

Man kan ju tunnla trafiken osv, men blir jag osynlig för hans router då?
Det skulle vara guld värt om ni satt på en länk till en tråd på FB eller till en sida där jag kan läsa lite. Jag har nämnligen sökt på google men google tror att jag efterfrågar hur jag gör mitt nätverk osynligt, men det är ju nätverkskortet jag vill få osynlig.
Citera
2011-02-22, 01:17
Medlem
divinings avatar
Citat:
Hej!

Tack för tipsen jag fick av er!
Jag ville bara säga att jag knäckte WEP nyckeln! Sedan tog det mig ett tag innan jag förstod hur jag konnektade med nyckeln. Det var en HEX nyckeln som såg ut så här: AB:AB:BA:BA:AA, så jag tog bara bort alla ":" och då fungerade det som lösenord!

Nu undrar jag om ni vet ifall det går att få mitt nätverkskort osynlig?
Han kör en D-Link router. Så länge tänkte jag döpa om min dator till något som har att göra med D-LINK så han inte misstänker något, även fast han kanske gör det ändå.

Man kan ju tunnla trafiken osv, men blir jag osynlig för hans router då?
Det skulle vara guld värt om ni satt på en länk till en tråd på FB eller till en sida där jag kan läsa lite. Jag har nämnligen sökt på google men google tror att jag efterfrågar hur jag gör mitt nätverk osynligt, men det är ju nätverkskortet jag vill få osynlig.

Grattis till ditt första knäck!

1. Nja det går inte, på ett enkelt sätt, att dölja din uppkoppling (registrering) till routern.
2. En tunnel krypterar din trafik genom nätverket (fram till tunnels slutserver), vilket gör att personen som äger router inte kan sniffa och se vad du gör genom din uppkoppling.
Citera
2011-02-22, 03:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av divining
Grattis till ditt första knäck!

1. Nja det går inte, på ett enkelt sätt, att dölja din uppkoppling (registrering) till routern.
2. En tunnel krypterar din trafik genom nätverket (fram till tunnels slutserver), vilket gör att personen som äger router inte kan sniffa och se vad du gör genom din uppkoppling.

Tack! Det tog sjukt lång tid då jag gjorde det med det vanliga nätverkskortet som finns i min macbook. Den stödjer ju inte "packet injections" så jag kunde inte köra en "authentication flood" och "reinject packets" eller vad det nu hette. Så jag fick gott vänta tills jag hade runt 400,000 packets samlade, och det tog dagar (eftersom jag inte hade tid att scanna alla på en o samma gång, så fick scanna och sedan spara och sedan scanna mer, osv).

Det första felet jag gjorde var att jag försökte knäcka wep-lösenordet så fort jag hade tillräckligt många paket, vilket var 120,000 plus mina hela 30 unika IS's vad det nu än är
Jag insåg att det inte fungerade efter en timmes "wordlist attack" (som jag trodde fungerade) så jag började googla mer.

Fan att man aldrig lär sig, att man alltid ska försöka själv innan man läser en guide/manual (för ikea möblerna).
Men nu knäckte jag skiten! Känns riktigt skönt! Jag låter hans nätverk vara, det är bara att mitt nätverk stängs av i en halvtimme varje jävla natt (jag är en nattmänniska så det stör ju mig) så då går jag över till hans nätverk.

Tack för info om tunnlarna, jag trodde dom flesta var gratis men såg att det var en tjänst man köper. Något jag inte kan göra för tillfället, så jag tror jag hittade några "gratis versioner", men är inte säker än. Får se om jag hittar något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in