Citat:
Ursprungligen postat av divining
Grattis till ditt första knäck!
1. Nja det går inte, på ett enkelt sätt, att dölja din uppkoppling (registrering) till routern.
2. En tunnel krypterar din trafik genom nätverket (fram till tunnels slutserver), vilket gör att personen som äger router inte kan sniffa och se vad du gör genom din uppkoppling.
Tack!

Det tog sjukt lång tid då jag gjorde det med det vanliga nätverkskortet som finns i min macbook. Den stödjer ju inte "packet injections" så jag kunde inte köra en "authentication flood" och "reinject packets" eller vad det nu hette. Så jag fick gott vänta tills jag hade runt 400,000 packets samlade, och det tog dagar (eftersom jag inte hade tid att scanna alla på en o samma gång, så fick scanna och sedan spara och sedan scanna mer, osv).
Det första felet jag gjorde var att jag försökte knäcka wep-lösenordet så fort jag hade tillräckligt många paket, vilket var 120,000 plus mina hela 30 unika IS's vad det nu än är
Jag insåg att det inte fungerade efter en timmes "wordlist attack" (som jag trodde fungerade) så jag började googla mer.
Fan att man aldrig lär sig, att man alltid ska försöka själv innan man läser en guide/manual (för ikea möblerna).
Men nu knäckte jag skiten! Känns riktigt skönt! Jag låter hans nätverk vara, det är bara att mitt nätverk stängs av i en halvtimme varje jävla natt (jag är en nattmänniska så det stör ju mig) så då går jag över till hans nätverk.
Tack för info om tunnlarna, jag trodde dom flesta var gratis men såg att det var en tjänst man köper. Något jag inte kan göra för tillfället, så jag tror jag hittade några "gratis versioner", men är inte säker än. Får se om jag hittar något.