2011-01-07, 15:33
Medlem
Jag sitter för tillfället på en rätt gammal version av XP Pro SP2 och har länge velat uppdatera till SP3 men inte vågat. Jag har aldrig tankat ner "WGA" via Windows Update utan låtit den bli, kan jag uppdatera till SP3 utan problem tror ni? Jag har en bränd CD och CD-Key.
Citera
2011-01-07, 15:44
Medlem
avgns avatar
Ladda ner en crackad version av SP3 bara.
Citera
2011-01-07, 15:45
Medlem
Ladda ner denna

http://thepiratebay.org/torrent/4415...ws_XP_x86_(TPB)
Citera
2011-01-07, 16:25
Medlem
Har inte direkt lust att ominstallera mitt OS, isf sparar jag istället ihop till en ny dator och fixar ett köpt OS.
Citera
2011-01-07, 16:26
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybbe
Jag sitter för tillfället på en rätt gammal version av XP Pro SP2 och har länge velat uppdatera till SP3 men inte vågat. Jag har aldrig tankat ner "WGA" via Windows Update utan låtit den bli, kan jag uppdatera till SP3 utan problem tror ni? Jag har en bränd CD och CD-Key.
https://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=326
Citera
2011-01-07, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
https://www.flashback.org/showpost.p...&postcount=326

Ingen nyckel verkar fungera, kanske inte så konstigt iom att posten är från 2007 och jag sen dess installerat väldigt många saker från Windows Update. Finns det någon nyare sån där fix?
Citera
2011-01-07, 17:47
Medlem
Ladda ner sp3 och updatera och efter updateringen laddar du ner wga från TPB så borde det funka fint
Citera
2011-01-07, 17:49
Medlem
Buckshootas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick14
Ladda ner sp3 och updatera och efter updateringen laddar du ner wga från TPB så borde det funka fint

Japp exakt som Nick säger. Förr när jag hade XP med SP2 laddade jag ner SP3 och installerade den utan konstigheter men hade WGA-nyckel så att Windows trodde den var ärlig. I värsta fall ladda hem nyaste WGA cracken.
Citera
2011-01-07, 17:54
Medlem
VonKnorrhanes avatar
Hej

När jag körde Windows XP SP2 av ETH0 och uppdaterade den till SP3 körde jag via windows update. jag gick igenom alla saker och tog bort WGA från listan. Men jag fick det någon gån och fick en påminnelse vid uppstart av datorn att validera. Stängde ned popupen och googlade på texten som fanns och fann att jag skulle kolla under c:\windows.

Se bara till att välja "låt mig kolla innan du laddar ned och installerar" så ska det bara vara att uppdatera.
Citera
2011-01-07, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VonKnorrhane
Hej

När jag körde Windows XP SP2 av ETH0 och uppdaterade den till SP3 körde jag via windows update. jag gick igenom alla saker och tog bort WGA från listan. Men jag fick det någon gån och fick en påminnelse vid uppstart av datorn att validera. Stängde ned popupen och googlade på texten som fanns och fann att jag skulle kolla under c:\windows.

Se bara till att välja "låt mig kolla innan du laddar ned och installerar" så ska det bara vara att uppdatera.

Hmm okej, så du fick WGA för du glömde bocka ur den när du tankade updates eller kom den automatiskt med SP3?
Citera
2011-01-08, 00:00
Medlem
Jag har nu uppdaterat till SP3 och allt fungerar som det ska. Ingen varning från WGA än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in