2011-01-07, 15:28
Medlem
Hej!

Det är såhär att jag har en filosofiuppgift från skolan som jag inte riktigt förstår och jag hittar inte mycket info om detta heller. Tänkte att jag provar här om ni kan hjälpa mig

Vi skall skriva om kloning i hedonisterna, stoikerna, Utilitaristerna, Immanuel Kant och Aristoteles synvinkel. Det står helt stopp för mig och hoppas ni kan hjälpa mig lite på traven.

Bifogar även hela uppgifttexten här nedan.
"Varför skall man klona? Blir samhället och livet bättre av det? Vad säger hedonisterna … tja, kanske kan det vara skönt med en klon som gör mitt jobb medan jag ligger i hängmattan! Eller stoikerna … vad skulle de tycka? Hm, Aristoteles säger att livet är att uppfylla dygderna … sker det om vi klonar. Utilitaristerna som anser att det skall vara största möjliga lycka för så många som möjligt – hur blir det då då? Kant anser att vi skall följa vår plikt – jaha, var kommer den från då? "

Mycket tacksam för svar.
2011-01-07, 15:34
Medlem
Jag låser tråden eftersom du inte bidragit med egna tankar. Du kan skicka ett pm till mig eller adequate när du känner dig redo att bidra med detta. Då låser jag upp tråden.

Beträffande skoluppgifter

/MOD

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in