• 1
  • 2
2011-01-07, 11:05
Medlem
mungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av love-muffin
Yes, den innehåller TAED. Är det nåt bra eller dåligt?

Har förövrigt offrat mina kalsonger till ett första experiment. Får se hur det går och vad man kan dra för slutsatser utav det!
TAED aktiverar perkarbonatet vid en lägre temperatur (runt 40 grader), så du får blekning redan där. Kläderna borde inte bli blekta om du tvättar i 30 grader.
Citera
2011-01-07, 11:07
Medlem
love-muffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mung
TAED aktiverar perkarbonatet vid en lägre temperatur (runt 40 grader), så du får blekning redan där. Kläderna borde inte bli blekta om du tvättar i 30 grader.

Tack som fan för bra svar! Du har antagligen räddat min dag!

Om du var någon jag kände IRL så hade jag bjudit på en stor stark och en styrdans för besväret

// L-M
Citera
2011-01-07, 11:10
Medlem
FamilyGirls avatar
Hehe, det finns en del ungkarlar som vid 30 års ålder bara använder vittvättmedel och undrar varför de sliter ut sina kläder så fort...

Men nog om mitt ex.

En gång lär inte skada, men om man upprepade gånger tvättar färgat med tvättmedel för vitt så slits de väldigt fort som typ... slitna/noppriga pikettröjor från Lyle & Scott som man kan se på killar som har EN märkeströja i sin garderob och därför har den varje dag...
Citera
2012-12-31, 02:20
Medlem
ufomammuts avatar
Har en fråga som kanske passar i den här tråden.

Jag har nämligen en t-shirt som hade en liten fläck stark rosa färg, som gjorde t-shirten smått missfärgad. Det är även tryck på t-shirten så jag undrar hur pass mycket kommer det påverka trycket om jag kör den med vittvättmedel? Hjälper det mot missfärgningen överhuvudtaget?

Och sen har jag en nyköpt vit sweatshirt med svart text på bröstet, som nu har börjat ta färg av min blåa vinterjacka, främst fram i ärmarna. Det kanske försvinner i vanlig kulörtvätt, eller är det bäst att använda vittvättmedel? Och kommer det påverka trycket mycket?

Väldigt tacksam för svar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in