Citat:
Ursprungligen postat av MrJacksson
Jag är både en rökare och en snusare. Jag började röka i elvaårsåldern och jag började snusa när jag var runt tretton. Allt eftersom så har jag mer och mer gått över till snus och det enda jag behöver i cigarettväg är en cigarett på morgonen samt om jag är ute och dricker, men även om jag bara är ute över huvud taget, annars så snusar jag bara och ett cigarettpaket kan räcka i en vecka.
När jag var yngre så såg det så jävla coolt när man såg t.ex. Brad Pitt med en pinne mellan läpparna; valfri tough-guy på TV och de coola kidsen i skolan, men nu så tycker jag att det ser äckligt ut när folk röker på film såväl som i riktiga livet.
Har kulturen förändrats? Är det i dag äckligt och socialt oacceptabelt att röka? Nya lagar och regler har gjort att vi inte får röka på vissa ställen. "Jasså, du är en rökare? Gå så långt bort du bara kan, och försök att inte komma tillbaka."
Vad anser ni? Jag personligen har ingenting emot att folk fortsätter att röka. År 2045 så beräknas vi vara 9'000'000'000'000 människor här på jorden. Två människor dör varje sekund medan fem barn föds varje sekund. Vi borde öka farten på antal dödsfall, så dessa regler är enligt mig ologiska. Men det är OT.
Har kulturen förändrats? Är rökning vidrigt? Borde rökare skämmas? Skäms du som rökare?
Var är vi om tio år när det kommer till rökning?
Att röka ihjäl befolkningen är knappast en bra idé då sjukvården innan de dör kostar samhället för mycket.
Visst har det förändrats, det känns ganska självklart.
Förut var det, inte exklusivt, men fint att röka. Var man någon så rökte man.
Personligen tycker jag det är ganska vidrigt när man tänker på det, stå och dra ner en rök ner i halsen för att stilla ett begär som man inte hade innan man rökte
Skämmas tycker jag inte man ska göra - om det finns någon anledning att skämmas är väl att idag är det framförallt är lågutbildade och diverse WT som röker - det har helt enkelt blivit något man förknippar med trashiga människor.
Jag är iof ingen rökare utan en gammal hederlig feströkare, men sedan rökförbudet kom så har jag nog inte rökt mer än ett par paket - men när jag röker så skäms jag inte om jag inte tänker på det jag ovanför skrev vilka som oftast är rökare