2011-01-08, 01:16
Medlem
Har du köpt nya stumpor med nytt sorts tyg? kan vara så att du är allergisk mot själva tyget i sig, om du har nya strumpor med nytt tyg, byt tillbaka till dom med tyget du använda innan.

Om det inte slutar skulle jag personligen söka upp en expert inom ämnet.

Annars kan du gå på en fotmassage, gjorde tjejen förut och det gjorde susen.
Citera
2011-01-08, 01:53
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaasis
Jag kliar & kliar till det känns som jag ska börja blöda. Har till och med tagit spetsen till en hammare som hjälp haha!

[/i]

Har haft samma sak fast i ett halvår men det har gett sig nu, men visst är det skönt när man tar något som har en hård kant och drar med på fotsulan? så jäkla skönt men fotsulan blir så jävla varm efter det
Citera
2011-01-08, 17:28
Medlem
Sjögräss avatar
Citat:
Haha. Igår när jag duschade skrubbade jag med korall-fotfil hur länge som helst för att få bort klådan.. Men ändå kliar det lika mycket idag.

Men smörjde du in det efteråt? Och skrubba inte för mycket, du irriterar ju huden! Sprickor och småsår kliar också som satan.

Och går du på någon medicin?

Och annars, har du små "miniblåsor" vid fötterna? För det får jag ibland, och jag tror att det har med att man svettas/får minimala blåsor pga att fötterna skavts mot något, och det kliar som in i helvete.
Citera
2011-01-08, 19:54
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Älskade flashback, hjälp mig (för helvete) snälla!

Mina fötter kliar som fan!!! Har hållt på i 3 dagar nu och det kliar konstant. Jag kliar & kliar till det känns som jag ska börja blöda. Har till och med tagit spetsen till en hammare som hjälp haha!
Det känns ungefär som ett stick när det börjar klia och efter sticket börjar det liksom "krypa" i skinnet. Vilket gör att man blir fullständigt tokig.

Jag har inga konstiga utslag. Inget löst skinn. Ingenting. De ser ut precis som vanligt!

Vad äääär det för fel på mig? Har ni vart med om något liknanade? Hur fan får man bort det?

Jag är kvinna & är ej gravid (har hört att det kan klia under fötterna då).

Restless leg syndrome?
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1512
Citera
2011-01-08, 23:04
Medlem
thaasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRPOE
Scabies?
Har inga utslag. Så nej, det tror jag inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Plastbunker
Är du kall om fötterna?
Njae, inte oftare än alla andra.
Citat:
Ursprungligen postat av Utterfan
Har du köpt nya stumpor med nytt sorts tyg? kan vara så att du är allergisk mot själva tyget i sig, om du har nya strumpor med nytt tyg, byt tillbaka till dom med tyget du använda innan.

Om det inte slutar skulle jag personligen söka upp en expert inom ämnet.

Annars kan du gå på en fotmassage, gjorde tjejen förut och det gjorde susen.
Jag har samma sockar som alltid.. skulle vara konstigt om det var något sådant! Haha, ja det är underbart med fotmassage!

Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Har haft samma sak fast i ett halvår men det har gett sig nu, men visst är det skönt när man tar något som har en hård kant och drar med på fotsulan? så jäkla skönt men fotsulan blir så jävla varm efter det
Du, det finns inget bättre! Haha..

Citat:
Ursprungligen postat av Sjögräs
Men smörjde du in det efteråt? Och skrubba inte för mycket, du irriterar ju huden! Sprickor och småsår kliar också som satan.

Och går du på någon medicin?

Och annars, har du små "miniblåsor" vid fötterna? För det får jag ibland, och jag tror att det har med att man svettas/får minimala blåsor pga att fötterna skavts mot något, och det kliar som in i helvete.
Nej, det gjorde jag inte iof. Men det kliar mest liksom "mellan" sidorna där det blir hårt. Alltså i mitten av foten, på det mjuka.

Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Restless leg syndrome?
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=1512

Hmm... Mja. Jo, jag har lite krypningar och sånt ibland om jag har suttit still för länge t.ex. Men inte riktigt så överdrivet som sidan beskriver!
Citera
2011-01-08, 23:43
Medlem
Plastbunkers avatar
Ett jävligt långskott är om något skulle vara kejk med din lever. Ospecifierad klåda KAN vara ett symptom på det. Druckit mycket alkohol, knarkat eller legat runt mycket på sistone?
Citera
2011-01-09, 03:35
Medlem
Duramaters avatar
Citat:
Ett jävligt långskott är om något skulle vara kejk med din lever. Ospecifierad klåda KAN vara ett symptom på det. Druckit mycket alkohol, knarkat eller legat runt mycket på sistone?

Ja klåda är ett symtom som kan förekomma vid leversjukdomar/skador fast jag tror inte att klådan som TS lider utav är orsakat av leversjukdom. TS känner klåda, krympningar i fötterna fast de är mer lokaliserade på samma ställe hela tiden.

Jag skulle ändå tro att det kan vara Restless leg syndrom fast i ett tidigare skede.
TS, ifall du går brukar kliandet/krympningarna försvinna?
Lider du av sömnlöshet på grund av detta?
Senast redigerad av Duramater 2011-01-09 kl. 03:37.
Citera
2011-01-09, 03:41
Medlem
thaasiss avatar
Citat:

Läste lite om det på internet.
Hahah, nej inte mer än vanligt
Citera
2011-01-09, 03:42
Medlem
thaasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duramater
Ja klåda är ett symtom som kan förekomma vid leversjukdomar/skador fast jag tror inte att klådan som TS lider utav är orsakat av leversjukdom. TS känner klåda, krympningar i fötterna fast de är mer lokaliserade på samma ställe hela tiden.

Jag skulle ändå tro att det kan vara Restless leg syndrom fast i ett tidigare skede.
TS, ifall du går brukar kliandet/krympningarna försvinna?
Lider du av sömnlöshet på grund av detta?

Nej, ibland kan det börja när jag faktiskt går! Kan gå mitt på vägen och känna hur det sticker till under foten. Jag lider inte av sömnlöshet, nej.
Citera
2011-05-30, 17:59
Medlem
fotsvamp maybe?
Citera
2011-05-31, 00:47
Medlem
Inte läst alla kommentarerna, men har för mig att det kan vara ett tidigt tecken på MS, eller någon annan allvarlig sjukdom! Gå till en doktor och låt dom köra några tester!

Har inte källa, men vet att jag läst det i tidningen om en kvinna i sina äldre dagar kom på någon sjukdom i tid, på grund av att det kliade i fötterna!

Mvh
Citera
2024-10-04, 11:27
Medlem
Citat:
Älskade flashback, hjälp mig (för helvete) snälla!

Mina fötter kliar som fan!!! Har hållt på i 3 dagar nu och det kliar konstant. Jag kliar & kliar till det känns som jag ska börja blöda. Har till och med tagit spetsen till en hammare som hjälp haha!
Det känns ungefär som ett stick när det börjar klia och efter sticket börjar det liksom "krypa" i skinnet. Vilket gör att man blir fullständigt tokig.

Jag har inga konstiga utslag. Inget löst skinn. Ingenting. De ser ut precis som vanligt!

Vad äääär det för fel på mig? Har ni vart med om något liknanade? Hur fan får man bort det?

Jag är kvinna & är ej gravid (har hört att det kan klia under fötterna då).

Hej! Har exakt samma problem o håller på att bli galen. Undrar om du gick till nån läkare? Har du fått några svar vad det kan bero på? Alla tips vill jag ha för håller på att tappa det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in