2011-01-07, 01:26
Medlem
JTKs avatar
Eftersom att CES berör så många användare så vill jag dedikera denna tråden till dem som använder Windows för att höra Era synpunkter på vad som visades upp och sades. Det jag ska skriva om härleds till denna filmen från Microsofts presentation.

http://cnettv.cnet.com/microsoft-key...?tag=api<br />

Xbox 360 - I Sverige betalar man för Xbox 360 Slim + Kinect 4gb 2700:- (Dustin) + Xbox Live Gold 12 mån för 499:- (ONOFF) jämfört med jänkarnas XBS + K 4gb 299 dollar (Wall Mart) + XL G 12 mån för 44 dollar. Alltså betalar vi mer, men vad jänkarna får som vi inte får är Zune (har för mig att deras har [b]fler[b] filmer, Netflix, Hulu och ESPN. Så vad jag menar är att det är skit att de får tillgång till allt det för mindre pengar.

Windows Phone 7 - Jäkligt kul att Windows går ut med ett nytt OS för mobiltelefoner som faktiskt ser ut att bli något riktigt bra. Väntar själv med spänning på min HTC Trophy som kommer imorgon. Den lär inte konkurrera ut varken Android eller iOS, men det ska bli intressant att se vilken roll WP7 får på marknaden.

Windows 7 - Delen där de presenterar datorer belyser verkligen varför det är roligare med flera tillverkare som använder ett operativsystem, än t.ex. Apple som står för både operativssytem och datordesign själva. Mångfalden på dessa datorer de visar upp är helt sjuk, måste ses (!), och visar kanske vad framtiden har att erbjuda.

Lite tankar från mig om CES 2011, om någon har sett filmen så kom gärna med synpunkter på vad de visade upp
Citera
2011-01-07, 14:06
Medlem
Kristofer.s avatar
Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in