2011-01-06, 20:56
Medlem
WhiteShadowss avatar
Hej!

Gjorde en beställning till på en utländsk sida, betalningen valde jag att skulle ske som överföring till bankkonto, alltså från mitt konto till deras. Produkterna skickas inte förens betalningen har skett.

Jag har Swedbank internetbank och betalar via det, och där kan man välja "Internationella betalningar" i "Betala/överföra/-menyn. Där fyllde jag i alla uppgifter som jag fått via mail och fyllde i belopp osv osv.

Godkände sedan allt, men vart kan jag nu läsa att jag godkänt? Jag gjorde detta igår, och överföringen skulle ske nästa bankdag, imorgon fredag den 7:e alltså, då banken är stängd idag. Men har letat som en tok och hittar ingenting om det jag gjort, har letat igenom hela "Betala/Överföra"-menyn och undermenyer, hittar nada. Pengarna har inte dragits, kommer dom göra det imorgon?

Vågar inte prova fylla i och godkänna igen ifall det skulle bli dubbel betalning, så varför syns ingen bekräftelse eller liknande på att jag har godkänt överföringen?

Edit: Hittade det givetvis nu, jag som trodde jag letat igenom allt... Hur som helst så fanns det under "Aktuella kontohändelser" - "Internationella betalningar", problem solved!
Senast redigerad av WhiteShadows 2011-01-06 kl. 21:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in