Citat:
Ursprungligen postat av Gasbomben
Kan bara säga att det är total dumhet att idag köpa en lägenhet för tex 800000kr och få en hyra som är tex bara 1200kr/mån billigare än en hyreslägenhet då priset idag på 800000kr ej kommer stiga så mycket till innan "bubblan spricker" och skiter man i räntan om man lånar tex 800000kr så kan man bo i hyres med fri renovering i över 660 månader innan dessa pengar är betalade och det är äver 50 år och på den tiden har man kunnat förädla ev besparingarna ist än att betala räntor renovering etc och blivit mångmiljonär flera gånger om..
Låna till boende som bara är småpengar billigare i månadsavgift än hyres är en total dumhet.
Hmm... Mina föräldrar tänkte sådär på 80-talet....Visst, det blev väl en bubbla, men om man inte sitter och gör spekulativa affärer så spelar det väl ingen roll?, har man planerat att bo kvar där man bor ett lite längre tag så...?
Som sagt, föräldrarna mina har inga lån, visst, men de äger heller inget nämnvärt...
Hyresrätter gillar jag inte då jag vill kunna anpassa min lägenhet efter mitt tycke och smak UTAN att hyresvärden kan säga ett skit om det, så dvs. skulle jag mot all förmodan bli überpsykotisk och vilja måla allt med djurblod, slå sönder allt (golv, toaletten, köket, rubbet), spika upp torkade ögon och inälvor så kan jag det, och det är tillåtet!