Citat:
Ursprungligen postat av Lukas641
Jag ska försöka uttrycka mig tydligare.
Efter reparationen fungerar inte min mikrofon, inte ens om jag använder en extern. Det enda sättet att få in ljud i datorn är att stoppa i ett head set, det vill säga, en sladd vars plugg har både mikrofon- och högtalarledning. Jag antar att Apple bytte ingången i datorn och att den de satte in är något slags special som bara fungerar med head sets. Det som talar mot teorin är att den vanliga, inbyggda mikrofonen inte fungerar alls.
Jaså, visste inte att det fanns ens. Det är nog väldigt svårt att bestämma om det är mjukvara eller hårdvara faktiskt.
Har du testat att nollställa PRAM & NVRAM?
http://support.apple.com/kb/ht1379
Brukar vara ett tips alla ger vid problem, själv vet jag inte exakt vad det gör, men det har hjälpt mig när jag haft problem.
Hjälper det inte skulle jag formatera om datorn och göra allt från scratch så att man kan utesluta ev mjukvaruproblem.
Och är det sen hårdvaruproblem så är det nog inte mycket man kan göra. Du kanske kan snacka med dom på servicecenter (där du gjorde reparationen) om det. Du vet att du efter en reparation alltid får 3 månader till? (ifall det gått ett halvår sen köpet tror jag, men förstår att det ändå är försent)