Citat:
Ursprungligen postat av Lukas641
Jag ska frska uttrycka mig tydligare.
Efter reparationen fungerar inte min mikrofon, inte ens om jag anvnder en extern. Det enda sttet att f in ljud i datorn r att stoppa i ett head set, det vill sga, en sladd vars plugg har bde mikrofon- och hgtalarledning. Jag antar att Apple bytte ingngen i datorn och att den de satte in r ngot slags special som bara fungerar med head sets. Det som talar mot teorin r att den vanliga, inbyggda mikrofonen inte fungerar alls.
Jas, visste inte att det fanns ens. Det r nog vldigt svrt att bestmma om det r mjukvara eller hrdvara faktiskt.
Har du testat att nollstlla PRAM & NVRAM?
http://support.apple.com/kb/ht1379
Brukar vara ett tips alla ger vid problem, sjlv vet jag inte exakt vad det gr, men det har hjlpt mig nr jag haft problem.
Hjlper det inte skulle jag formatera om datorn och gra allt frn scratch s att man kan utesluta ev mjukvaruproblem.
Och r det sen hrdvaruproblem s r det nog inte mycket man kan gra. Du kanske kan snacka med dom p servicecenter (dr du gjorde reparationen) om det. Du vet att du efter en reparation alltid fr 3 mnader till? (ifall det gtt ett halvr sen kpet tror jag, men frstr att det nd r frsent)