2004-08-05, 11:51
Bannlyst
någon som har koll på va det är??
tydligen poppis i usa..
kom på att ja kanske postade i fel forum..
Citera
2004-08-05, 19:22
Medlem
Keruzzs avatar
Morfinpiller, dom får det hos tandläkaren bl.a.
Citera
2004-08-06, 02:11
Medlem
morfinpiller är väl lite förenklat, Vicodin har hydrokodon som aktiv substans om jag inte minns fel nu(om det inte är hydrokodon så är det oxykodon, mest känt från OxyContin). Hydrokodon finns inte till min vetskap i någon medicin som används i sverige, men är en opiat som är ungefär lika potent som morfin(mg per mg), men är lite mer neråt och ger bättre eufori enligt många.

Peace!
Citera
2004-08-06, 10:22
Bannlyst
tack för det.. då vet ja..
Citera
2004-08-06, 20:24
Medlem
Jag testade tabletten i fraga ett flertal tillfallen nar jag bodde i LA, gjorde dock inte sa mycket for mig, lite skont i skallen kandes det val. Min tjej kompis tyckte det gjorde mer for henne, hon hade alltid en pase full som hon kopte av nagon skum jakel utanfor Wendys, ha ha.
Citera
2004-08-07, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wranis
Jag testade tabletten i fraga ett flertal tillfallen nar jag bodde i LA, gjorde dock inte sa mycket for mig, lite skont i skallen kandes det val. Min tjej kompis tyckte det gjorde mer for henne, hon hade alltid en pase full som hon kopte av nagon skum jakel utanfor Wendys, ha ha.

kan du gämföra med något??
Citera
2004-08-10, 01:40
Medlem
bayers avatar
Hydrocodone fanns i många år i Sverige som preparatet Hydrokon, men togs bort på 60- eller i början av 70-talet. Det är något svagare och även något sämre än morfin och oxycodone (Oxycontin/Oxynorm), men någon stor skillnad är det inte. Det är t.ex. betydligt bättre än Kodein och Doloxene.
Citera
2004-08-10, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bayer
Hydrocodone fanns i många år i Sverige som preparatet Hydrokon, men togs bort på 60- eller i början av 70-talet. Det är något svagare och även något sämre än morfin och oxycodone (Oxycontin/Oxynorm), men någon stor skillnad är det inte. Det är t.ex. betydligt bättre än Kodein och Doloxene.
Det var som fan, du har ingen aning om varför det tog bort? Blev folk alldeles för sålda på det eller

Peace!
Citera
2004-08-11, 20:35
Bannlyst
Oxykodon används numera som läkemedel i sverige under namnet oxycontin!
I styrka är väll:
Morfin 1
Oxycodon 1
Hydrocodon 0,9 detta är ju bara ungefärliga siffror opiater fungerar ju olika bra på olika människor

Har hört att oxycodon skall ha en mindre sederande effekt än morfin men har själv inte märkt av någon skillnad!

Kodein i mitt tycke är lite väll svagt och durationen är för kort!

MVH J
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in