Flashback bygger pepparkakshus!
2011-11-25, 23:29
Medlem
Bones666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manzanares
Vad använder ni för appar från appstore? Har ca 600 kr att spendera där så jag är i behov av lite inspiration
Rekommendationer?
Mvh

iLife helt klart om du inte redan har dem.
Sen tycker jag Pages och Numbers från iWork-serien är bra mycket mer nice än Microsoft Word och Excel.
Plus att det är bra att hålla sig från så mkt 3e partsprogram som möjligt. Tråkigt men sant, oavsett vad du har för dator och plattform.
Citera
2011-11-25, 23:50
Medlem
kramdjurs avatar
Sen så finns något billigare/mindre versioner av Photoshop Elements och Premiere Elements i Mac App Store om man är intresserad av dessa.
Citera
2011-12-29, 01:32
Medlem
Dharmas avatar
När jag köpte en iPhone så köpte jag angry birds * 3.
Då kostade apparna 7 kronor styck.

Sedan köpte jag en iPad och köpte HD versionerna av samtliga spel en gång till.
Då låg helt plötsligt priset högre.

nu funderar jag på att köpa mac, måste jag köpa dom ytterligare en gång eller fungerar iPad appar i mac os?
Citera
2011-12-30, 02:11
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
När jag köpte en iPhone så köpte jag angry birds * 3.
Då kostade apparna 7 kronor styck.

Sedan köpte jag en iPad och köpte HD versionerna av samtliga spel en gång till.
Då låg helt plötsligt priset högre.

nu funderar jag på att köpa mac, måste jag köpa dom ytterligare en gång eller fungerar iPad appar i mac os?

AppStore för iOS och AppStore för OSX är helt olika butiker. Så ja på din fråga.
Då alla appar som finns för iOS fungerar inte för OSX och tvärt om

iOS = Operativsystemet för iPhone/iPad/iPod
OSX = Operativsystemet för Mac
Citera
2011-12-31, 12:05
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze
AppStore för iOS och AppStore för OSX är helt olika butiker. Så ja på din fråga.

Jag vet skillnaden på operativsystemen. Men däremot kan ju faktiskt apple ha lite goodwill och lägga in en kod att om iTunes kontot har köpt en app i iOS så gäller den appen vid tillgänglighet även i OSX
Citera
2011-12-31, 13:02
Medlem
harrings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharma
Jag vet skillnaden på operativsystemen. Men däremot kan ju faktiskt apple ha lite goodwill och lägga in en kod att om iTunes kontot har köpt en app i iOS så gäller den appen vid tillgänglighet även i OSX
Nej, de är inte så snälla.
Förstår dock inte varför skulle du skulle köpa spelet mer än en gång.
Citera
2012-01-02, 02:18
Medlem
Dharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harring
Nej, de är inte så snälla.
Förstår dock inte varför skulle du skulle köpa spelet mer än en gång.

Vad är alternativen?
Citera
2012-08-05, 17:34
Medlem
xe0s avatar
Hur blir det om jag avinstallerar ett köpt program/spel, sparas det någonstans att man har köpt det så att man kan installera det igen gratis eller är det borta för alltid?

Hur är det med OS X ? om jag vill formatera om datorn försvinner ML då och jag får tillbaka lion (som följde med datorn)?
Citera
2012-08-05, 17:36
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xe0
Hur blir det om jag avinstallerar ett köpt program/spel, sparas det någonstans att man har köpt det så att man kan installera det igen gratis eller är det borta för alltid?
Ja.
Citat:
Hur är det med OS X ? om jag vill formatera om datorn försvinner ML då och jag får tillbaka lion (som följde med datorn)?
Det beror på hur du gör vid formateringen. ML har en återställningsfunktion - då slipper du att gå tillbaka till Lion men har ändå en "clean install".
Citera
2012-08-05, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qrizze

Det tekniska har inte så mycket med saken att göra. Jag köpte San Andreas på Steam för PC för ett par år sen. I år släpptes det till Mac, och det dök upp i listan över installerbara spel även på Steams Mac-klient.

Det är alltså en fråga om Apple & co ser en affärsmässig nytta med att skapa licenser som ger användare rätt att betala en gång och ladda ner en app till både iOS och OSX.
Senast redigerad av Xe89 2012-08-05 kl. 20:04.
Citera
2020-09-11, 20:42
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Brevid mitt namn längst ner till vänster på macen i appstore tår det att jag har 500kr. Men under saldo står inget. Har inget minnet av att jag satt in något; dock har jag bråkat med apple om återköp (kortköp i Apple store, dvs hemsidan inte appstore) men kom aldrig fram till något då jag kafkades runt i deras telefon support enhalv dag. Kan det vara dom pengarna?? summan verkar ungefärlig.. Men som sagt under saldo står det 0kr
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in