Citat:
Ursprungligen postat av
MinotaurusX
Det är väll bara bra att det finns ett namn som kan beskriva på ett någorlunda vis. Kan tycka att det borde finnas flera etiketter egentligen, vore enklare rent praktiskt. Lezdom/maledom tycker jag är ett bra ord också som beskriver bra.
Är du ute efter någon form av HEN ord för alla så finns det ju sätt att kunna beskriva det också, men inte lika bra kanske så att folk förstår.
Nej jag jag är som sagt ute efter vanlig naket sexuellt umgänge där man blir nertryckt, men alla perversa inslag den här tråden står för..där gossen vill bli utsatt för piska, rånarluva, nitar och läder, äpple i munnen, bondage ska går under
paraply-begreppet fem-domination
Mitt henbegrepp som skalar bort köns-specifika utvikningarna bör således
vara
fam-dom....som i familjära dominanta inslag (av nyllet)
viket är en jämn-ställd homosexuell handling
Eller kanske kan du berätta vilka attribut som ur-skiljer femdom från mandom?
Citat:
Ursprungligen postat av
Fagbosse
Varför är ni så rädda? Tjejer som dominerar killar är väl inte så ovanligt ... i vissa kretsar. Ni får väl leta reda på dem kretsarna.
Ni kan ju börja med darkside
Eller så kan man ju träffa en vanlig flickvän och hoppas att hon är den självuppföljande typen, eller talar vi om olika begrepp?
Citat:
Ursprungligen postat av
moneroom
de är ovanligt. jag gillar snygga tjejer "alfa girls" och dom är nästan alltid undergivna i sexuella relationer.
Den mellanliggande kopplingen mellan alfa girls och snygghet är vad?
Det är en sak att vara dominant person mot det egna könet i vardagen, men en tjej
som inte är manlig i sitt beteende mot en man förtjänar inte epitetet alfa eftesom
alfa egenskaper är universella och har inga motspar mellan könen,
det är bara att bemästra eller inte bemästra som är värdemätaren