• 1
  • 2
2011-01-06, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2pk
Det är fan ett mysterium

Ja, var är Sherlock Holmes när man behöver honom...
Citera
2011-01-06, 03:19
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Periculum
är det högt eller lågt blodtryck som kan orsaka det här? Jag har bara kollat blodtrycket två gånger i mitt liv, och varje gång var det normalt, kanske lite högt. Dock kan de ha berott på att jag i princip får en panikattack varje gång jag ska bli undersökt av en läkare, vilket kan nog ha påverkat resultatet

Jag tror det har med blodet att göra, ibland hör jag att det "pumpas blod" (svårt att förklara).
Låter som någon slags blodrusning i huvudet.

Låter det bekant?
Citera
2011-01-06, 03:45
Medlem
Julmurres avatar
Jag känner igen mig i det här. Fick åkomman för drygt ett halvår sedan.
När jag böjer mig ner / lutar mig frammåt så drabbar detta mig. Jag har bara förmodat att det är något med blodtrycket då jag som någon sade, "kan höra blodet susa".
Mig stör det inte särskilt mycket i varjefall
Citera
2011-01-06, 04:08
Medlem
Zelogaths avatar
Man behöver inte vara på en brutal death metal-konsert för att få tinnitus, så det är möjligt att det faktiskt är tinnitus tyvärr!
När du ska sova så är det såpass tyst att du kan höra det, det tror jag iallafall.
Själv har jag ett pip som kommer ett par gånger om året, ganska tyst.
Dock är jag musiker, så det förklarar väl saken!

Minns annars hur jag tyckte att det lät som när man gick på snö när jag hade kudden mot örat när jag var liten, kanske är något liknande?
Isåfall är det nog bara något trivialt som de andra säger, öronvax eller möjligtvis blodtrycket, men det brukar väl inte ge susningar?
Citera
2011-01-06, 10:13
Medlem
spermaoffrets avatar
Brukar få samma ibland.

Antar du ligger på mage och lätt bakåtlutat huvud? Alltså inte med huvudet på golvet/sängen/soffan.

Det är olika lite beroende på mående osv. Skulle dock gissa på att det knips åt lite på dom stora blodådrorna som går upp i skallen på en bak i nacken.

Det blir ett tryck där och det trycket trycker på trumhinnorna. (mycket tryck nu he he).

Det brukar lägga sig självt. Tror det inte är någon fara. Brukar oftare få så när jag rökt cannabis.
Citera
2011-10-16, 19:37
Medlem
Skyrocketins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spermaoffret
Brukar få samma ibland.

Antar du ligger på mage och lätt bakåtlutat huvud? Alltså inte med huvudet på golvet/sängen/soffan.

Det är olika lite beroende på mående osv. Skulle dock gissa på att det knips åt lite på dom stora blodådrorna som går upp i skallen på en bak i nacken.

Det blir ett tryck där och det trycket trycker på trumhinnorna. (mycket tryck nu he he).

Det brukar lägga sig självt. Tror det inte är någon fara. Brukar oftare få så när jag rökt cannabis.

Det här händer mig också, inte när jag röker cannabis dock (det gör jag sällan). Men om jag ligger på mage och stödjer upp mig med armbågarna mot sängen så kan jag höra blodet pumpa. Jag testade att hålla för en ven och då avtog ljudet, när jag släppte kom det tillbaks. Är det tinnitus? Det låter ungefär som att man går i snö, ett tjutande/svischande ljud. Vad fan kan det vara? börjar bli lite orolig faktiskt :S Hoppas någon kan mer om detta och svarar.

Edit: Det blir också tydligare om jag öppnar käken lite.
Senast redigerad av Skyrocketin 2011-10-16 kl. 19:41.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in