2011-01-06, 01:03
Medlem
Skulle vilja privatisera hemsidor på firefox. om man typ skulle kunna fixa ett lösenord för att kunna gå in på en viss sida.

Har en tjejkompis som varje gång vi kommer hem till mig sitter hon på facebook i cirka 35-40 min då jag får sitta och vänta på att hon har chattat/kollat på bilder/gör den skit hon gör på facebook.

så jag skulle alltså vilja kunna göra så att bara jag kan gå in på facebook på min dator genom firefox!

hjälp mig!
Citera
2011-01-06, 01:04
Medlem
du kan ändra i "hosts" filen,

127.0.0.1 facebook.com
127.0.0.1 facebook.se

resten får du googla dig fram till
Senast redigerad av werdes 2011-01-06 kl. 01:11.
Citera
2011-01-06, 01:05
Medlem
CombatMans avatar
Herregud, det är väl bara att säga åt henne att ge fan i att belägra datorn?
Citera
2011-01-06, 01:06
Medlem
kan du förklara lite mer utförligt?, är inte världens pro!
Citera
2011-01-06, 01:10
Medlem
hosts filen ligger i C:\Windows\System32\drivers\etc\
Öppna den med anteckningar å lägg till linjerna jag skrev förut, det blir omöjligt att ta sig in på facebook, när du sedan vill in ändrar du tillbaka så den såg ut som förut.
Citera
2011-01-06, 01:32
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdes
hosts filen ligger i C:\Windows\System32\drivers\etc\
Öppna den med anteckningar å lägg till linjerna jag skrev förut, det blir omöjligt att ta sig in på facebook, när du sedan vill in ändrar du tillbaka så den såg ut som förut.
*fnissar*

Citat:
Ursprungligen postat av JStiernspetz
… så jag skulle alltså vilja kunna göra så att bara jag kan gå in på facebook på min dator genom firefox!

hjälp mig!
Är det bara Facebook i kombination med Firefox som ska begränsas? Tänk om det lilla livet startar Safari eller Chrome då?

Kolla här för lösning på liknande problem:
https://www.flashback.org/sp27704026
Citera
2011-01-06, 01:53
Medlem
Eftersom vi befinner oss i Mac-forumet tror jag bestämt att TS saknar C:\Windows\System32\drivers\etc\

Att ändra i hosts filen för en mac är lite mer bekymmersamt än i windows.
Det finns tillägg till firefox, ex:men du kommer då antagligen få upp någonting liknande "this site has been blocked, please enter your password". Vilket kanske inte är till så stor nytta? Det är väl samma sak som att bara be henne lämna datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in