2014-01-25, 21:55
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
Läs på hemsidan under köpvillkor. Jag har för mig man måste ha fyllt 18 utan föräldrars tillstånd. Jag själv beställde ifrån highlights och andra internetbutiker när jag var 15-17 och de sket fullständigt i det där. Antingen missade de min ålder under alla beställningar eller så skiter dom i det för de tjänar pengar på det.

Om du nu syftar på den fysiska butiken är det bara att gå dit och testa? Ifall de ber om legg har du "glömt" det och går snällt därifrån.

Menar den fysiska butiken, och det är till min polare och ej till mig
Läste precis på deras sida men står inget om hur gammal man måste vara för att handla i den fysiska butiken, läste en post förut från någon tråd där det stod att man var tvungen att vara minst 15, dock så var den posten från 2011 så undrar om detta fortfarande gäller eller om dom har höjt åldern
Citera
2014-01-25, 22:20
Medlem
njekss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TimmuTyrner
Menar den fysiska butiken, och det är till min polare och ej till mig
Läste precis på deras sida men står inget om hur gammal man måste vara för att handla i den fysiska butiken, läste en post förut från någon tråd där det stod att man var tvungen att vara minst 15, dock så var den posten från 2011 så undrar om detta fortfarande gäller eller om dom har höjt åldern

15-årsgräns kan man nog räkna med, men att de skulle höja det till 18 låter konstigt. Har någon butik 18-årsgräns överhuvudtaget?
Även om så kan ju du köpa ut åt din kompis, för du är väl över 18
Citera
2014-01-25, 23:12
Medlem
TimmuTyrners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av njeks
15-årsgräns kan man nog räkna med, men att de skulle höja det till 18 låter konstigt. Har någon butik 18-årsgräns överhuvudtaget?
Även om så kan ju du köpa ut åt din kompis, för du är väl över 18

Precis den frågan jag har väntat på, Ja, jag skulle kunna göra det. Men jag bor i Göteborg och han i Stockholm, blir lite bökigt att åka till Stockholm för att köpa ett par burkar färg
Citera
2014-02-27, 16:51
Medlem
SniffarSomLassies avatar
Graffitibutiker Göteborg? Vet att DAUB finns, men finns det någon mer som kanske ligger mer centralt än att behöva åka till hisingen..? haha
Citera
2014-02-27, 16:55
Medlem
ConnyCarins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniffarSomLassie
Graffitibutiker Göteborg? Vet att DAUB finns, men finns det någon mer som kanske ligger mer centralt än att behöva åka till hisingen..? haha

Herregud, här var man bortskämd? Tar 6 min till vågmästareplatsen från brunns... anser att det är rätt centralt. Var glad att det finns en butik i stan och supporta den...
Citera
2014-02-27, 17:06
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyCarin
Herregud, här var man bortskämd? Tar 6 min till vågmästareplatsen från brunns... anser att det är rätt centralt. Var glad att det finns en butik i stan och supporta den...

Hisingen undviks till varje pris, en riktigt pissig ö.

Daub har ju dock problem att hålla öppettiderna de lovar dessutom, varit där 2-3 gånger när de haft stängt, både inne i stan och på hisingen. Menmen, bra butik ändå som alltid har ett bra lager med burkar
Citera
2014-02-27, 17:08
Medlem
Citat:
Anser inte det vara vettigt att köpa hos några av de övriga affärerna som säljer eller har sålt sprayburkar ämnade för graffiti i Göteborg. Daub är vad som finns tillgodo om du inte vill betala överpris. Det är knappast Inglewood du anländer till om du reser över älven, och skulle det vara själva sträckan som är problemet och inte själva området, så kan jag bara hålla med #ConnyCarin.
Citera
2014-02-27, 17:25
Medlem
SniffarSomLassies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Hisingen undviks till varje pris, en riktigt pissig ö.

Daub har ju dock problem att hålla öppettiderna de lovar dessutom, varit där 2-3 gånger när de haft stängt, både inne i stan och på hisingen. Menmen, bra butik ändå som alltid har ett bra lager med burkar

Vart ligger deras butik inne i stan då?

Edit: Såg att den låg vid masthugget
Citera
2014-02-27, 17:31
Medlem
fettjamenvissts avatar
Citat:
Vart ligger deras butik inne i stan då?

Edit: Såg att den låg vid masthugget

Låg ja, den är stängd, låg i Linné förut.
Citera
2014-03-03, 01:56
Medlem
SniffarSomLassies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fettjamenvisst
Låg ja, den är stängd, låg i Linné förut.

okejokej
Citera
2014-03-03, 11:07
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cay
Anser inte det vara vettigt att köpa hos några av de övriga affärerna som säljer eller har sålt sprayburkar ämnade för graffiti i Göteborg.

Dom gångerna som jag har försökt mig på daub på hisingen så har det varit stängt trots att dom skulle ha öppet egentligen. Så innex kör jag på om det är markbutiker i stan jag är ute efter
Citera
2014-04-09, 09:28
Medlem
Skapamer.se har ju 20% på precis hela sortimentet, vilket innebär att en Montana white blir att kosta 28:- och en montana black 34:- tycker det är riktigt bra pris, i synnerhet på black.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in