2011-01-05, 17:28
Medlem
Hej ska börja med aktier och förde över pengar till avanza. man kunde välja autogiro, eller utan. jag tog bara en vanlig överföring i Swedbank. Skrev in deras clearing nummer och mitt kontonummer, sen fick jag godkänna, sen var det klart. pengarna draget och så. Sen blev jag lite orolig, verkar som man kunde fylla i nästan vilket clearingnummer och kontonummer som helst...testade inte så långt så att pengar drogs men blev lite orolig nu Skulle tagit autogiro och fyllt i OCR nummret jag fick istället kanske....

1» Vänligen logga in hos din andra internetbank.

2» Ange där ditt konto (9550-5******) hos Avanza Bank som mottagarkonto.

3» Du har normalt pengarna på ditt konto hos oss samma dag eller senast dagen efter det att insättningen gjorts.

Hjälp !

edit. Testade att lägga till egen mottagare och då gick det inte med vilken nummer som helst, så jag kanske gjorde rätt ändå. Kanske inte går att göra fel.
Senast redigerad av Konika 2011-01-05 kl. 17:33.
Citera
2011-01-05, 18:16
Medlem
Om du fyllde i detta (9550-5******) så gjorde du rätt. Pengarna kommer väl in i din depå senast fredag skulle jag tro. Men anmäl dig även för autogiro för det är väldigt smidigt när det gäller insättningar och uttag.
Citera
2011-01-05, 19:03
Medlem
Tack, då kan jag känna mig lugn. Sugen på att börja med aktier nu, ska bli vädligt intressant.
Citera
2011-01-19, 18:11
Medlem
Jag får det fan inte o funka. Har skrivit i Clearingnummret 9550 och sedan kontonummret 9550-7*****.
Står bara:"Du har fyllt i clearingnummer och/eller kontonummer på fel sätt."
Vad gör jag fel?
Citera
2011-01-20, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kajjind
Jag får det fan inte o funka. Har skrivit i Clearingnummret 9550 och sedan kontonummret 9550-7*****.
Står bara:"Du har fyllt i clearingnummer och/eller kontonummer på fel sätt."
Vad gör jag fel?

Bindestrecket?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in