Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-01-05, 17:33
Medlem
lugna ner digs avatar
Vad säger han när ni frågar honom då? PTS och liknande är ju inget att skämmas för direkt.

Vänner som drar med en ut på grejer är nog det bästa "botemedlet" faktiskt. Under en lång tid av depression la jag helt av med att kontakta vänner men som tur är har jag envisa vänner som alltid
tjatar på mig. Fortsätt som ni gör
Citera
2011-01-05, 19:20
Medlem
Hecate72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Kan ADHD uppkomma när som helst i ens liv? Han hade inte ADHD under skoltiden.

Nej, det kan den inte. Däremot kan ADHD försvinna med åren eller i alla fall lätta en aning. Många lär sig leva med sina symptom och rikta energin åt rätt håll. Så svaret är: nej, din kompis har inte ADHD. Om jag nu skulle få för mig att leka en amatörpsykolog och diagnostisera din vän utifrån underlaget du gav oss så tror jag fortfarande på PTS.
Citera
2011-01-06, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hecate72
Nej, det kan den inte. Däremot kan ADHD försvinna med åren eller i alla fall lätta en aning. Många lär sig leva med sina symptom och rikta energin åt rätt håll. Så svaret är: nej, din kompis har inte ADHD. Om jag nu skulle få för mig att leka en amatörpsykolog och diagnostisera din vän utifrån underlaget du gav oss så tror jag fortfarande på PTS.

Vet ej vad TS kompis har, men sluta tjata om PTS, och lägg till ett D (PTSD), då kan TS googla ordet, och faktiskt få upp en riktig sjukdom, så har han mycket mera nytta av den här tråden
Citera
2011-01-06, 11:45
Medlem
Hecate72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ASGD
Vet ej vad TS kompis har, men sluta tjata om PTS, och lägg till ett D (PTSD), då kan TS googla ordet, och faktiskt få upp en riktig sjukdom, så har han mycket mera nytta av den här tråden

Mitt misstag, nästa gång ( om det blir någon ) kommer D:et vara med
Citera
2011-02-22, 20:24
Medlem
Din polares problem är troligtvis att psykiatrin har fått honom att tro att han är sjuk och har fått "medicin" för't..
Citera
2011-02-22, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Vi är ett gäng kompisar som tränar varje vecka. Vi har med oss en person som är erkänt psykist sjuk och han äter medicin. Men på grund av att man aldrig kan få ett normalt svar av honom vet vi inte vilken sjukdom han bär på. Fakta: Under skoltiden var han mycket duktig, han hade mvg i alla ämnen. Vet också att han hade höga krav från sin omgivning. En dag brast livet för honom och han blev inbunden och snurrig. Han glömmer att låsa träningsskåpet, glömmer träningsväskan, kan säga 'hej, trevligt att du är här' fastän att har sågs för 10 minuter sedan. När att talar blir det osammanhängande bland annat kan han berätta att han har varit på månen, varit i alla världens länder, har haft sex med kändisar och så vidare. När han tittar på tv kan han få skrattanfall på 'fel' ställe. Han är också väldigt klumpig av sig, flera gånger har han öppnat bildörren och slagit i dörren hårt i andra bilar fastän att vi säger till honom att ta det lungt. Han har svårt att lyssna och att sitta still. Ja, det var nog det mesta. Tack. Sjukdomsbild?

För mycket press? Stress?
Citera
2011-08-22, 03:47
Bannlyst
jag är likadan, har varit. är.
innan jag började knarka mer än weed
fick jag diagnos, posttraumatisk stress + dissociativ
tyvärr sattes jag på antidepp, blev MYCKET värre. sen eskalerade knarkandet.. (offtopic)

jaja,
hur är det med din vän idag?

jobbigt för killen. tjejer jag vet inte, alla hatar mig. i perioder finns det dock folk som tycker att jag är gullig, busig, lite charmig, lost.. för killar kan jag tänka mig att det är jobbbbigare .. typ freak

ge honom en kram från miG
Citera
2011-08-22, 17:04
Medlem
Cleptos avatar
Han låter som en mytoman när han säger att han har varit på månen etc.
Citera
2011-08-22, 21:44
Medlem
Låter nästan lite schizofreni-aktigt tycker jag...

När bröt det ut?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in