2011-08-11, 20:24
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Som tidigare talare ser jag det som troligast att Alm är arbetslös, isolerad och pank.

Pank vet jag inte om han är. Han har ett pris på sitt huvud. Jag har hört att han har ett pris på sitt huvud. Orsaken till att jag går ut med uppgiften om ett pris på Alms huvud är att jag hört det i den "undre världen". Kan inte nämna närmare detaljer. Rättare sagt jag vet inte närmare vilka personer det är. Eventuellt att östeuropéer har lagt en belöning till den som genom bevis får Alm att försvinna. Det finns troligen stora pengar i affären. Knarkpengar och människosmuggling har jag hört som den bidragande orsaken till att priset är högt satt. För närmare information PM.
2011-08-11, 21:42
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Pank vet jag inte om han är. Han har ett pris på sitt huvud.

Då kan han sälja sitt eget huvud och slippa vara pank.
2011-08-11, 21:57
Medlem
Citat:
Pank vet jag inte om han är. Han har ett pris på sitt huvud. Jag har hört att han har ett pris på sitt huvud. Orsaken till att jag går ut med uppgiften om ett pris på Alms huvud är att jag hört det i den "undre världen". Kan inte nämna närmare detaljer. Rättare sagt jag vet inte närmare vilka personer det är. Eventuellt att östeuropéer har lagt en belöning till den som genom bevis får Alm att försvinna. Det finns troligen stora pengar i affären. Knarkpengar och människosmuggling har jag hört som den bidragande orsaken till att priset är högt satt. För närmare information PM.

Trams!

Varför skulle en fjant som Alm ha ett pris på sitt huvud såvida inte kvinnan som han med all säkerhet tog av daga tillhörde någon rövarsläkt med hämndbegär!?

.
2011-08-11, 22:18
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
En domstol slår fast huruvida någon kan dömas för ett brott eller inte, inte huruvida någon är "oskyldig".
Det finns brott som är "polisiärt uppklarade" även om mördaren inte kan dömas. Då betyder inte domstolens dom att han är "bevisat oskyldig". Däremot betyder det att det inte finns bevis för att döma honom för brottet. En viss skillnad tycker jag; speciellt i de fall där såpass många, inklusive polisen, är säkra på hans skuld.

Det är min fetmarkering ovan.

De är säkra på hans skuld till vad? Mord? Dråp? Vållande? Eller något annat? Många är nog säkra på att MA, på ett eller annat sätt, har orsakat hennes död men eftersom man inte kan fastslå var/när/hur/(varför) hon dog kan ingen fällas för mord, dråp eller vållande. Det finns inget mordoffer och ingen brottsplats.
2011-08-12, 01:40
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Det är min fetmarkering ovan.

De är säkra på hans skuld till vad? Mord? Dråp? Vållande? Eller något annat? Många är nog säkra på att MA, på ett eller annat sätt, har orsakat hennes död men eftersom man inte kan fastslå var/när/hur/(varför) hon dog kan ingen fällas för mord, dråp eller vållande. Det finns inget mordoffer och ingen brottsplats.

På hans skuld till hennes försvinnande och död. Sen har du har du rätt i det du säger också, men din citerade text motsäger ej det.
2011-08-12, 09:45
Bannlyst
Citat:
Pank vet jag inte om han är. Han har ett pris på sitt huvud. Jag har hört att han har ett pris på sitt huvud.

Varför skulle någon vilja sätta pris på någon som är oskyldigs huvud?
2011-08-12, 09:50
Medlem
AngelDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vapendragare
Varför skulle någon vilja sätta pris på någon som är oskyldigs huvud?

Finns nog en folklig domstol där ute som är ganska enig om att han är skyldig.
2011-08-12, 10:01
Medlem
Falcãos avatar
Konstigt att Mats Alm vågar leva helt öppet. Med tanke på hur förslagna de där kineserna var, och med tanke på hur mycket jobb de lade ner på att försöka sätta dit stackars Mats, så borde han ju vara livrädd för att de ska slå till mot honom igen. Obegripligt att han inte valt att gå under jorden.
2011-08-14, 09:29
Medlem
MorbIdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Konstigt att Mats Alm vågar leva helt öppet. Med tanke på hur förslagna de där kineserna var, och med tanke på hur mycket jobb de lade ner på att försöka sätta dit stackars Mats, så borde han ju vara livrädd för att de ska slå till mot honom igen. Obegripligt att han inte valt att gå under jorden.

Hur vet du att han lever helt öppet? För att återknyta till trådens namn, var är han och vad gör han?
2011-08-14, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorbIda
Hur vet du att han lever helt öppet? För att återknyta till trådens namn, var är han och vad gör han?

Har han bara klippt sig så är det ingen som känner igen honom som jag skrev tidigare..

Dessutom så verkar han inte vara behäftad med sådant förstånd att han inser att alla ser honom som en mördare..

.
2011-08-14, 16:36
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Nej, nu låser jag den här tråden. Det hela har mynnat ut i en juridisk diskussion om vem som är mördare eller inte, trollsnack och rent trams. Vill ni diskutera Linda Chen-fallet finns det en tråd i ABoK.

*Klick!*

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in