2011-01-05, 15:37
Medlem
Topppis avatar
slutspelet i ishockey-VM för juniorer, och matchen om bronset. Matchen spelas i HSBC Arena i Buffalo, USA. Kommentator är Chris Härenstam och expertkommentator Niklas Wikegård.

Ja, vad tror ni? det jag har sett av USA har inte varit allt för övertygande, bara 2-1 mot Schweiz och 4-1 förlust mot Kanada dom senaste matcherna, spelar Sverige som dom gjort mot te.x Kanada så har vi all chans å ta hem detta

vad tror ni?
2011-01-05, 15:39
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
slutspelet i ishockey-VM för juniorer, och matchen om bronset. Matchen spelas i HSBC Arena i Buffalo, USA. Kommentator är Chris Härenstam och expertkommentator Niklas Wikegård.

Ja, vad tror ni? det jag har sett av USA har inte varit allt för övertygande, bara 2-1 mot Schweiz och 4-1 förlust mot Kanada dom senaste matcherna, spelar Sverige som dom gjort mot te.x Kanada så har vi all chans å ta hem detta

vad tror ni?

Tyvärr tror jag att amerikanerna är extremt taggade och revanschsugna, mer så än Sverige, och tar det här. De har ett väldigt skickligt lag, precis som Sverige förstås, men har den lilla extra fysiska kryddan som Sverige ofta inte klarar av att hantera.
2011-01-05, 15:42
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Tyvärr tror jag att amerikanerna är extremt taggade och revanschsugna, mer så än Sverige, och tar det här. De har ett väldigt skickligt lag, precis som Sverige förstås, men har den lilla extra fysiska kryddan som Sverige ofta inte klarar av att hantera.

kan stämma helt klart, även värt att påpeka att USA spelar hemma.. 17.000 amerikaner i publiken? även fast dom klara det mot Kanada så vet man inte om dom gör det igen.
2011-01-05, 15:46
Medlem
Jag tror USA har en större vilja att vinna än Sverige. Framför allt för att de spelar inför ett stort antal hemmafans.
2011-01-05, 15:49
Medlem
Jag sa det redan efter matchen mot Ryssland, så jag står fast vid det. Det tog så pass hårt på laget att torska på straffarna att de inte kommer vara med i matchen om bronset. De kommer inte vika ner sig totalt och torska med 6-7 baljor men USA har en jävla revanschlust och vill inte göra hemmafansen besvikna.

Mitt tips: 4-2 USA
2011-01-05, 15:54
Medlem
tuzzens avatar
Enligt svt-text så kommer inte Lehner stå ikväll Fredrik PW men annars samma lag som i semin.

Frågan är hur mycket Johan Larsson kryat på sig efter han svimmade och fick uppsöka läkare?
2011-01-05, 16:01
Medlem
Topppis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
Enligt svt-text så kommer inte Lehner stå ikväll Fredrik PW men annars samma lag som i semin.

Frågan är hur mycket Johan Larsson kryat på sig efter han svimmade och fick uppsöka läkare?

utan lehner är vi körda, petterson welzzer(?) är ju riktigt dålig det vi sett av honom..

jag ja, Anton Lander efter straffarna, hur han satt på isen, såg helt helt knäckt ut.
Senast redigerad av Topppi 2011-01-05 kl. 16:35.
2011-01-05, 16:10
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Topppi
utan lehner är vi körda, petterson melzzer(?) är ju riktigt dålig det vi sett av honom..

jag ja, Anton Lander efter straffarna, hur han satt på isen, såg helt helt knäckt ut.

Han har väl inte varit på topp i JVM det han har stått, men i Almtuna har varit riktigt bra så är inte direkt orolig för den delen, utan snarare för hur dom orkat laddat om och hittat tillbaks till spelet dom har spelat.

Får hoppas han har kommit över det.
2011-01-05, 16:11
Medlem
AlwaysAwesomes avatar
Jag tror väl iochförsig att Anton Lander ganska enkelt/snabbt kommer ladda om inför matchen, då det är hans allra sista i ett JVM, alla kategorier och han spelat sen U16 så vill han väl visa sig från sin goda sida i sista matchen.

Annars tror jag tyvärr inte heller att det kommer finnas särskilt många ljusglimtar i laget ikväll, och tror väl på en ettfemma eller dylikt. Lär inte bli roligt att titta på med svenska ögon iallafall. Utan Lehner kommer det ju krävas ett offensivt Sverige och jag vet inte om de kommer orka med att stå upp och anfalla i 60 minuter ala Sverige - Kanada.

(Vet inte om man kan citera i edits så kör utan citat)

Överstående; att spela i Almtuna i allsvensk hockey, som håller låg klass i jämförelse, kommer inte ta honom någonstans ikväll. Han har varken nerver eller skicklighet för att hålla undan USA och dess 17.000+ åskådare.
Senast redigerad av AlwaysAwesome 2011-01-05 kl. 16:13.
2011-01-05, 16:18
Medlem
steffeGs avatar
Citat:
Fredrik Pettersson-Wentzel in net for Sweden today, not Robin Lehner. Same lines and pairings as all the other games.

Alltså, Johan och Adam Larsson med trots frågetecken, vad det verkar.

Menar du samma PW som blivit totalt utspelad av Mange Hellberg hemma i Tuna?

Tror inte vi får fullsatt i bronsmatchen heller, ser att många tror det. 10-15 gissar jag på.
2011-01-05, 18:16
Medlem
Tror vi vinner med 5-3, sista i öppen kasse.

Revanschlusten hos dessa grabbar är riktigt stor nu, visst att dem tog förlusten mot Ryssarna hårt men dem har haft tid att ladda om. Man sitter och grubblar ett tag på straffarna och misstagen sen så taggar man om.

Det blir knappast lätt men jag tror nog Sverige tar detta, om Lehner inte bjuder på någon tavla igen så..

EDIT: PW i mål? Åhfan, nej men tror fortfarande på vinst. Han har väll inte gjort något större misstag i tuneringen så tror nog han inte grubblar på tavlorna som Lehner ev. skulle gjort.
2011-01-05, 18:40
Medlem
Sopels avatar
Ska bli kul att se Sharksdraftade Charlie Coyle. Tror USA kniper denna rätt enkelt, 4-1.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in