2011-01-05, 12:26
Medlem
klybans avatar
Fick någon magsjuka liknade grej häromdagen, spydde värre än jag någonsin gjort innan
2 ggr skedde detta på 2h och kändes som tarmarna skulle åka ur.
Och spydde stora mängder bägge gångerna, ca25-30 ulkningar per session :/

Inte nu det som är problemet utan att jag har rätt ont i halsen när jag sväljer, inte precis när jag sväljer utan ½sek efter och känns som typ en legobit sitter i halsen.
Och det är inte "frät" skador från maginnehållet, för så känns det inte alls.

Någon som har en aning vad som har hänt i halsen?
Kan man skada sig där?, sitter i ungefär höjd med adamsäpplet och håller sig lite mer till min högra sida.

Mest fundersam för aldrig varit med om något liknande innan.
Citera
2011-01-05, 12:34
Medlem
Digums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Fick någon magsjuka liknade grej häromdagen, spydde värre än jag någonsin gjort innan
2 ggr skedde detta på 2h och kändes som tarmarna skulle åka ur.
Och spydde stora mängder bägge gångerna, ca25-30 ulkningar per session :/

Inte nu det som är problemet utan att jag har rätt ont i halsen när jag sväljer, inte precis när jag sväljer utan ½sek efter och känns som typ en legobit sitter i halsen.
Och det är inte "frät" skador från maginnehållet, för så känns det inte alls.

Någon som har en aning vad som har hänt i halsen?
Kan man skada sig där?, sitter i ungefär höjd med adamsäpplet och håller sig lite mer till min högra sida.

Mest fundersam för aldrig varit med om något liknande innan.
Brukar känna samma sak efter att spytt pga högt alkoholintag, går över efter en dag eller så... Ont gör det dock...
Citera
2011-01-05, 12:35
Medlem
DonaldTrucks avatar
Det är fullt normalt när man spyr vid större mängder.
Det är en blandning av magsafter, saliv, matrester och magsyra som kommer upp i halsen, jag har känt detta ett antal gånger.

Det är bara vänta tills det går över!
Att lindra smärkan, så funkar för mig mejeriprodukter, ála yoghurt etc som slinker ner lite fint!
Ta en alvedon på det hela så blir det nog bra!
Citera
2011-01-05, 16:16
Medlem
klybans avatar
Vet om jag var inte tillräckligt tydlig, det är inte en sådan där halsbränna smärta som man kan få normalt av att spy.
Gör inte heller ont normalt, utan först efter jag svalt.
Känns precis som någon muskel som aktiveras i senare del av av svälj processen.

Har spytt många ggr i livet, men aldrig någonsin har jag fått en sådan här efteråt.
Varit så här i 86h nu.
Sådan här halsbränna från spya försvinner ju på max 24h.
Citera
2011-01-05, 16:30
Moderator
sosweets avatar
Du har väl helt enkelt överansträngt musklerna i svalget, det är inget ovanligt även om det inte hänt dej innan. Man kan spy så man får träningsvärk i magen, eller spräcker ett litet kärl i ögat eller får ont i halsen och allt möjligt. Inget att oroa sej för än. Går det inte över eller blir sakta bättre kan du ju pallra dej iväg till vc.
Citera
2011-01-05, 17:13
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sosweet
Du har väl helt enkelt överansträngt musklerna i svalget, det är inget ovanligt även om det inte hänt dej innan. Man kan spy så man får träningsvärk i magen, eller spräcker ett litet kärl i ögat eller får ont i halsen och allt möjligt. Inget att oroa sej för än. Går det inte över eller blir sakta bättre kan du ju pallra dej iväg till vc.
Vad är det för slags muskel tro, lite mer exakt då?
Är nyfiken såklart.

Apropå spruckna kärl, ögonen såg ut som någon hade rökt 1kg, var helt rosa med par kraftiga röda streck.
Och även runt ögonen var helt rödprickiga/flammigt som ett superalkis(var magsjuka och inte av alkohol, måste jag tillägga ).
Sambon tyckte jag skulle ta puder för dölja skiten, såg ut som läderlappen runt ögonen kan man säga.
Fast rött då
Citera
2011-01-05, 18:06
Moderator
sosweets avatar
Där satte du mej på pottkanten. Kan inte för mitt liv komma ihåg alla musklers namn i hela kroppen, trots att jag kanske borde det. Tyvärr. Men att det kan göra ont efter och att ögonen ser ut som kriget och magen känns som efter ett schysst träningspass är absolut inget ovanligt. Man tar ju verkligen i när man spyr ju. Hoppas det var din tjej som hjälpte dej med pudret sen och inte du själv. Killar tycks helt sakna förmåga att sminka sej. Tack och lov.
Citera
2011-01-06, 09:59
Medlem
klybans avatar
hehe, hoppade sminket
Men de tittade ordentligt på mig på jobbet

Känner att det i dag börjar lätta.
Så det var väl någon muskel som hade fått lite för mycket "arbete".

Denna spya hamnade top3 lätt, bara värre när jag hade bukspottskörtelinflammation.
Citera
2016-07-20, 02:09
Medlem
Bumpar denna..

Jag spydde i helgen (natten mot söndag) kopiösa mängder och spottade efteråt lite blod som jag nästan alltid gör efter jag har kramat toaletten. Dagen efter vaknade jag och hade en sådan jävulsk smärta i hals och gommen/svalget som vägrar försvinna.. Jag har problem att svälja saliv så matkonsumtionen och nikotinkonsumtionen har varit instabil de senaste dagarna vilket gör detta ännu mera irriterande, men har tvingat i mig vätska.

Vad tror läkarna? Kan det vara halsfluss eller är det helt enkelt bara att jag rivit upp halsen och att det denna gång antagligen var för mycket mängd spya, för mycket magsyra eller annat som förpestat min hals? För övrigt känner jag mig hyfsat kry förutom att jag lider av nikotinabstinens.

Bör jag uppsöka VC, och hur länge ska jag vänta innan jag i så fall måste gå dit och kolla?

Tack på förhand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in