Flashback bygger pepparkakshus!
2011-01-04, 18:43
Medlem
Har en aTV gen 2 och funderar på att installera Plex till den. Dock har jag ingen mac som jag kan streama ifrån, dock så funderar jag över om plex i aTV kan streama från XBMC som jag då installerar på min PC.

Jag är inte intresserad av att konvertera filmer och lägga in i tunes utan vill kuna strema serier direkt till atv.
Citera
2011-01-05, 01:30
Medlem
SexTredjedelars avatar
Inte så insatt på plex och xbmc men räcker det inte med att man har filmerna utdelad med tex windows utdelningen så kan plex hitta dom?
Citera
2011-01-05, 01:43
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexTredjedelar
Inte så insatt på plex och xbmc men räcker det inte med att man har filmerna utdelad med tex windows utdelningen så kan plex hitta dom?

Inte om de ligger bakom VPN. I alla fall har inte jag fått det att funka. Inte ens med Plex Nine, då hittar den inte ens min media. Skit är vad PLEX Nine är.
Citera
2011-01-05, 01:52
Medlem
SexTredjedelars avatar
Turligt nog så har jag inte upplevt fenomenet plex nine ännu, skippade det när jag hörde nått om att dom hade tagit bort uppspelning ifrån .rar och .iso
Citera
2011-01-05, 12:33
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SexTredjedelar
Turligt nog så har jag inte upplevt fenomenet plex nine ännu, skippade det när jag hörde nått om att dom hade tagit bort uppspelning ifrån .rar och .iso

Ja och håll dig borta från skiten. De sabbade hela appen när de uppdaterade den. Inget stöd för rar. Sedan så ställer man själv inte längre in sourcen, utan den gör det själv. Och om man har som jag, all media på en server långtborta bakom VPN så kan du glömma att du kommer åt dem.

Helt värdelöst, och deras (utvecklarnas) attityd på Plex-forum är absurt. Arroganta jävlar som inte lyssnar på användarna.

En av dem som kommenterade avsaknaden av .rar. Sade att Plex inte är till för att användas till priatfilmer. Yeah right, vad fan tror dom att 99,9% av användarna har Plex till?
Citera
2011-01-06, 23:44
Medlem
Kan man installera plex på apple tv gen 2? Trodde inte det gick eftersom det är fel processor (arm)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in