2011-01-04, 18:23
Medlem
Tjutju! Blir ofta trött av att sitta och spela en poker session och när jag kikar på olika pokervideos för att förbättra mitt spel så känner jag att jag skulle kunna somna. Det är inte att jag inte är intresserad eller tycker poker är kul för det gör jag. Jag vet faktiskt inte vad det beror på för jag sover så mycket som kroppen behöver och lever inte något ohälsosamt liv.

Det kan ju vara så att jag inte är en mänsklig robot som klarar av att grinda, grinda och grinda flera timmar och aldrig bli trött. Men det känns ju som att det måste gå att träna upp på något sätt . Vet att koncentrationen kan vara en sak men som sagt så känner jag mig väldigt koncentrerad när jag spelar.
Citera
2011-01-04, 18:29
Medlem
dwgs avatar
Kroppen behöver röra på sig är inte till för att sitta stilla länge.
Ut och gå en lång stund eller spring nåra km så funkardet nog bättre.
Och gör det nåra gånger per v.
Citera
2011-01-04, 18:30
Medlem
kent.agents avatar
Man blir ju väldigt trött av att koncentrera sig väldigt mycket på en speciell uppgift. Som speciell uppgift menar jag att poker nästan är ett praktexemplar på att koncentrera sig stenhårt, man vill ju göra sitt absolut bästa för att inte förlora sina pengar och vinna andras cash. Tyvärr får du nog leva med det, vissa är mer arbetståliga än andra och jag tror inte man kan träna upp sin mentala styrka, förutom yoga och meditation eller annat.
Citera
2011-01-04, 21:22
Medlem
.bird.s avatar
Desto mer du spelar desto mer erfarenhet kommer du ju också få. Tillslut kommer du känna igen olika situationer och veta direkt vad du ska göra istället för att behöva sitta och tänka länge.

Behöver man inte vara fullt koncentrerad hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in