2011-01-04, 11:43
Medlem
Hur kan islam ha kommit så långt? En fullständigt galen rörelse utan verklighetsförankring. Dom har en profet och en gud som är rena ligister/våldsverkare. Grunden som hela skiten står på är hur lös som helst. Jämför gärna med nya testamentet. Där finner man en kontinuitet, den röda tråden är konsekvent och tydlig. För en godhjärtad människa så ter sig den vara rätt så vettig.

Ett gott hjärta är medfött och handlar även om uppfostran. Det är en internationell egenskap som inte har med varken hudfärg, politik, religion eller annat att göra. Antingen är man det eller inte.
Kan en godhjärtad människa verkligen tycka om islam?

Sen till det andra, muslimer ska erövra hela världen. Gör dom det?

Det beror på oss hur vi hanterar det. Än så länge kan vi eliminera faran om vi bara vill.

Islams styrka sitter i våran svaghet, toleransen mot just islam. Vi har i århundraden lärt oss att vara så demokratiska vi kan och respektera varandra efter bästa förmåga. Vi är utbildade i samma typ av skola med liknande värderingar. Dom flesta av oss är faktiskt rätt bra människor.

Muslimerna då?

Visst finns det många bra muslimer. Problemet är att andelen icke bra muslimer är mycket stor. Varför är dom farliga? Jo för att dom är bra på en enda sak! VÅLD!

Muslimer har inte mycket att falla tillbaka på rent historiskt. Vem fan bryr sig om vad nån muslim råkade göra för 1000 år sedan? Det är nutid som räknas. Vad har dom att vara stolta över?

Så gott som hela kristna världen har utvecklats, på gott och ont. Det finns knappt några kristna som inte kan läsa och skriva. Sanningen svider, muslimer är och förblir okunniga och farliga. Okunnighet kan vara farligt.

Varför vill man erövra hela europa och världen? Varför vill man ha något som inte vill ha en själv? Vill man ha lojala underkastade eller bara underkastade? För islam spelar det ingen roll. Lojalitet, ärlighet och medmänsklighet är lågt värderat! Det är en enda sak som gjort islam till en världsreligion, våld och oärlighet. Det är samma koncept som används av kriminella gäng. Gör du inte som du blir tillsagd så kommer stora kanonen fram. Det är No Mercy som gäller. Dom som inte håller sina ord är oftare mer framgångsrika. Hur många karriärer bygger på ärlighet?

Islam är våld. Dom spränger sig själva till döds för islams sak. Förstår ni nu hur farliga dom är? Det är inget som vi kuffar kan tävla med. Att ge sitt liv för islam, vilka losers! Den nu som tänker säga nåt om icke muslimska självmordstyper, de som skjuter folk i skolor mm. Titta på vad som har hänt dem. De har blivit illa behandlade, mobbade osv. Inte så konstigt att dom spårat ur. Ja, psykiskt störda. Detta skiljer en västerlänning från islam, muslimer är utvalda av gud medans våra är psykiskt störda.

Varför är alla självmordsbombare muslimer?

Därför att islam belönar martyrer! Den som inte deltar i jihad blir hårdare straffad av allah. Den som tar sitt liv för allah får en speciell plats i himlen. Allt detta står i koranen och det finns dom som är mer kunniga än jag på området. Men faktum kvarstår, alla självmordsbombare är muslimer, just för att deras gud belönar dem extra för det. Konstigt att det är så få av muslimerna som bryr sig om den extra gåvan från allah.

Tänk på vad jag har sagt!

Det är med hjälp av våld som islam erövrat mark. Islam kan inte lanseras som andra "teorier" för ingen vettig skulle lyssna på skiten. Men mördar man din familj, våldtar din dotter och brännmärker dig så bugar även du för allah.

--------------------------------------------------------------
Till moderatorn: Innan du ens tänker tanken på att radera detta, kolla in trådarna om jehovas och andra kritiska inlägg om andra religioner. Detta inlägg är inte nonsens. Vi ska diskutera sanningshalten i den. Låt den vara kvar så får vi se hur många sakliga svar som kommer!
Senast redigerad av spandido 2011-01-04 kl. 11:46.
Citera
2011-01-04, 11:50
Medlem
Princos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spandido
Hur kan islam ha kommit så långt? En fullständigt galen rörelse utan verklighetsförankring. Dom har en profet och en gud som är rena ligister/våldsverkare. Grunden som hela skiten står på är hur lös som helst. Jämför gärna med nya testamentet. Där finner man en kontinuitet, den röda tråden är konsekvent och tydlig. För en godhjärtad människa så ter sig den vara rätt så vettig.

Ett gott hjärta är medfött och handlar även om uppfostran. Det är en internationell egenskap som inte har med varken hudfärg, politik, religion eller annat att göra. Antingen är man det eller inte.

Det beror på oss hur vi hanterar det. Än så länge kan vi eliminera faran om vi bara vill.

Islams styrka sitter i våran svaghet, toleransen mot just islam. Vi har i århundraden lärt oss att vara så demokratiska vi kan och respektera varandra efter bästa förmåga. Vi är utbildade i samma typ av skola med liknande värderingar. Dom flesta av oss är faktiskt rätt bra människor.

Muslimerna då?

Visst finns det många bra muslimer. Problemet är att andelen icke bra muslimer är mycket stor. Varför är dom farliga? Jo för att dom är bra på en enda sak! VÅLD!

Muslimer har inte mycket att falla tillbaka på rent historiskt. Vem fan bryr sig om vad nån muslim råkade göra för 1000 år sedan? Det är nutid som räknas. Vad har dom att vara stolta över?

Så gott som hela kristna världen har utvecklats, på gott och ont. Det finns knappt några kristna som inte kan läsa och skriva. Sanningen svider, muslimer är och förblir okunniga och farliga. Okunnighet kan vara farligt.

Varför vill man erövra hela europa och världen? Varför vill man ha något som inte vill ha en själv? Vill man ha lojala underkastade eller bara underkastade? För islam spelar det ingen roll. Lojalitet, ärlighet och medmänsklighet är lågt värderat! Det är en enda sak som gjort islam till en världsreligion, våld och oärlighet. Det är samma koncept som används av kriminella gäng. Gör du inte som du blir tillsagd så kommer stora kanonen fram. Det är No Mercy som gäller. Dom som inte håller sina ord är oftare mer framgångsrika. Hur många karriärer bygger på ärlighet?

Islam är våld. Dom spränger sig själva till döds för islams sak. Förstår ni nu hur farliga dom är? Det är inget som vi kuffar kan tävla med. Att ge sitt liv för islam, vilka losers! Den nu som tänker säga nåt om icke muslimska självmordstyper, de som skjuter folk i skolor mm. Titta på vad som har hänt dem. De har blivit illa behandlade, mobbade osv. Inte så konstigt att dom spårat ur. Ja, psykiskt störda. Detta skiljer en västerlänning från islam, muslimer är utvalda av gud medans våra är psykiskt störda.

Därför att islam belönar martyrer! Den som inte deltar i jihad blir hårdare straffad av allah. Den som tar sitt liv för allah får en speciell plats i himlen. Allt detta står i koranen och det finns dom som är mer kunniga än jag på området. Men faktum kvarstår, alla självmordsbombare är muslimer, just för att deras gud belönar dem extra för det. Konstigt att det är så få av muslimerna som bryr sig om den extra gåvan från allah.

Tänk på vad jag har sagt!

Det är med hjälp av våld som islam erövrat mark. Islam kan inte lanseras som andra "teorier" för ingen vettig skulle lyssna på skiten. Men mördar man din familj, våldtar din dotter och brännmärker dig så bugar även du för allah.

--------------------------------------------------------------
Till moderatorn: Innan du ens tänker tanken på att radera detta, kolla in trådarna om jehovas och andra kritiska inlägg om andra religioner. Detta inlägg är inte nonsens. Vi ska diskutera sanningshalten i den. Låt den vara kvar så får vi se hur många sakliga svar som kommer!

du vet inte ett skit om islam helt enkelt. man märker liksom direkt att det här är bullshit,
Senast redigerad av Princo 2011-01-04 kl. 11:53.
Citera
2011-01-04, 11:52
Medlem
Jag känner flera muslimer. Jag har haft tillgång till källor i många år. Många muslimer erkänner att jag har rätt i många saker. Det ser jag som ett bevis.
Citera
2011-01-04, 11:57
Medlem
Bullshit?
Är det bull shit att islam är en våldsam religion? Senast sprändes en kyrka i Egypten. När sprände en kristen nåt senast? Du är en musselman som inte klarar av sanningen bara.
Citera
2011-01-04, 12:02
Medlem
Princos avatar
Citat:
Bullshit?
Är det bull shit att islam är en våldsam religion? Senast sprändes en kyrka i Egypten. När sprände en kristen nåt senast? Du är en musselman som inte klarar av sanningen bara.

jag är muslim och tycker precis som du gör att det är helt sjukt vad de muslimerna gjorde, alla vet att det är al fuck ing qaida som gjorde det, frågan är att är al qaida riktiga muslimer,BTW Islam och muslimer är ju inte samma sak!
Senast redigerad av Princo 2011-01-04 kl. 12:04.
Citera
2011-01-04, 12:04
Medlem
Bigmaws avatar

Ja, det kan en godhjärtad göra.

Ska de?

Mig veterligen finns det många läkare som är muslimer, författare m.m. En minoritet är våldsamma, och
det går att diskutera huruvida de är "riktiga" muslimer, eller ej.

Jag tycker att du verkar agera på okunnighet och fördomar - du drar alla muslimer över en kant, hur jävla smart och kunnigt är det?

Islam är våld.

Nej, islam är per definition inte våld. Islam förespråkar fred, men dagens läge runt om i världen gör att vissa reagerar - och därav spränger sig själva.

Dom spränger sig själva till döds för islams sak.

De spränger sig för vad de kallar islams sak. Om jag dödar folk i ditt namn, är det fel på dig då? Om jag säger att det är för Buddha? Hinduismen? ...

Förstår ni nu hur farliga dom är?

Förstår du hur farligt det är att behandla dem som du gör nu? Varför tror du att friktionen är så stark?

Det är inget som vi kuffar kan tävla med. Att ge sitt liv för islam, vilka losers! Den nu som tänker säga nåt om icke muslimska självmordstyper, de som skjuter folk i skolor mm. Titta på vad som har hänt dem. De har blivit illa behandlade, mobbade osv. Inte så konstigt att dom spårat ur. Ja, psykiskt störda.

Mig veterligen så anser många terrorister att de har blivit grovt illa behandlade av USA och andra, torterade, invaderade etc. Deras livssituation är på många sätt värre än en ensam person som har blivit mobbad. Självmordsbombarna får som regel inte så många med sig heller i sina självmordsbombningar, medan skolmassakerarna brukar plocka med sig en hel del folk i graven.

Detta skiljer en västerlänning från islam, muslimer är utvalda av gud medans våra är psykiskt störda.

Fel. Terroristerna lider, och har lidit något extremt - de är också djupt sårade och "psykiskt störda". Det är ingen egentlig skillnad på dem och dina västerländska gevärsmän. De begår samma dåd i olika namn - är det någon egentlig skillnad? De hade kunnat kalla sina dåd vad som helst för bövelen.

För att det är i de muslimska länderna situationen ser ut som den gör? Varför jagades "häxor" bara av "kristna"?

De som anses vara "experter" på koranen säger själva att självmordsbombare är radikala fanatiker som tolkar koranen helt åt pipsvängen. Manson började döda för att han trodde att the Beatles låt "Helter Skelter" var ett uppdrag till honom: är det då fel på Beatles text, fel på the Beatles, eller är det bara fel på Manson, kanske?

Det finns ett massivt antal människor som har konverterat till islam utan att få sina familjer dödade, eller liknande. Det var ju ett väldigt dumt uttalande.
Citera
2011-01-04, 12:06
Medlem
Bigmaws avatar
Citat:
Bullshit?

Alla kristna som anföll det heliga landet med sina korståg, och belägrade staden? Alla andra religiösa strider de kristna har utfört mot diverse folkslag genom våra tåg genom Europa, m.m?

Kristendomen är inte på något vis någon oskyldig jävel jämfört med islam...
Citera
2011-01-04, 12:07
Medlem
Bigmaws avatar
Citat:
Jag känner flera muslimer. Jag har haft tillgång till källor i många år. Många muslimer erkänner att jag har rätt i många saker. Det ser jag som ett bevis.

Vad menar du med källor? Spelar det någon roll om dina vänner tycker att du har rätt? Det är ju inget argument, eller ett bevis

Om mina vänner tycker att kristna, eller du, är bajskorvar, skulle det vara ett bevis då?
Citera
2011-01-04, 12:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Princo
jag är muslim och tycker precis som du gör att det är helt sjukt vad de muslimerna gjorde, alla vet att det är al fuck ing qaida som gjorde det, frågan är att är al qaida riktiga muslimer,BTW Islam och muslimer är ju inte samma sak!

Jag vette fan om al qaida verkligen gjorde det där och innerst inne vet du inte heller, att veta och tro är två olika saker. I vilket fall som har det inget med ämnet att göra och det är fortfarande ofrånkomligt att islam i grunden är en religion vars element ligger i våld.
Citera
2011-01-04, 12:09
Medlem
Citat:

tror du helt ärligt att bara för några muslimer har sagt de ena o de andra
om islam så e de så att de e 100% fakta?

när jag gick 9an, samt alla 3 år på gymnasium så sade varenda
religion lärare att det finns ingen religion som är mer fredlig
än islam, medans kristendommen är fullt med hat.

Det tar jag som ren fakta OCH bevis för att 2 olika religion lärare
har sagt de t mig!?!

Jag har ej läst koranen och har inga planer på det heller,
men av alla dokumentärer samt muslimska vänner, (som ber 5 gånger dagligen),
så ser jag inte den hatiska bilden du ser.

Bara för en grupp extrema muslimer spränger sig själva
så behöver du inte trycka på en hel folkgrupp lixom.

Har nämnt detta i en annan tråd men känner att just du kanske behöver höra
detta, VÂLDIGT VÂLDIGT många kristna präster döms för att ha antastat små
barn I KYRKAN, betyder det då för dig att kristendommen är en religion
som utvecklats från att lura folk på pengar till att antasta små barn?

Jag tycker verkligen att du ska läsa på lite fakta innan du dömmer en hel folkgrupp,
och då menar jag inte att du ska fråga dina muslimska vänner som antagligen är så
troende att dom bär både kors och äter gris.
Citera
2011-01-04, 12:14
Medlem
alla självmordsbombare är inte muslimer, och det finns jäävliigt smarta araber, muslimer, och så finns det dem som är helt pantade. Det finns goda och onda, men är det inte så med hela mänskligheten....
Citera
2011-01-04, 12:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bigmaw
Alla kristna som anföll det heliga landet med sina korståg, och belägrade staden? Alla andra religiösa strider de kristna har utfört mot diverse folkslag genom våra tåg genom Europa, m.m?

Kristendomen är inte på något vis någon oskyldig jävel jämfört med islam...

Varför drar ni alltid upp historiekortet? Dagens kristendom är inte ens jämförbar med dåtidens kristendom, dagens islam är dock fullt jämförbar med dåtidens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in