2011-01-04, 11:26
Medlem
Arsenikarsles avatar
Hej!
Jag är glutenintolerant och tänkte att vi kunde ha en tråd där alla kunde dela med sig av sina bästa tips och idéer på goda glutenfria bröd, kakor och annat!

Nåt som tog mig lång tid att lista ut är att såna som jag inte ska äta på burger king för de har det vidrigaste glutenfria hamburgerbrödet i mannaminne! Vitt och äckligt segt.
McDonalds glutenfria bröd ser däremot ganska decent ut och är inte SÅ segt som Burger Kings.

Bästa kakan jag lyckats med är vanlig sockerkaka (byt ut mjölet mot glutenfritt och ha i lite mer vätska än rekommenderat). Om man tar ut den ur ugnen innan den är helt färdig, så att det är lite kladdigt inuti, kan man lura folk att det är äppelkaka Det smakar verkligen så!

Det var mina bästa tips, jag får återkomma om jag minns nåt mer.
Citera
2011-01-04, 12:32
Medlem
Grodaifickans avatar
Mitt tips är att lära sig koka ris.

Vid bakning av exempelvis matbröd, ha, förutom jästen, även i lite bakpulver för att slippa det där överdrivet kompakta resultatet.
Citera
2011-01-27, 19:24
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Mitt tips är att lära sig koka ris.

Vid bakning av exempelvis matbröd, ha, förutom jästen, även i lite bakpulver för att slippa det där överdrivet kompakta resultatet.

Ris? usch.. jag föredrar potatis för det mesta.
Men vad har det med saken att göra?

Bra tips, tror jag.
Får testa med bakpulver då eftersom det ofta blir platt
Citera
2011-01-27, 21:18
Medlem
bovete (som är en ört egentligen) går att göra t.ex pannkakor och bröd på.
Citera
2011-01-28, 09:33
Medlem
gostathecats avatar
Måste säga att på Max har de ett alternativ som är gudomligt!
Salladsblad runt burgaren m.m istället för bröd! Smakar jättegott, kan dock bara lite kladdigt men mycket godare än äckligt glutenfritt torrt bröd.
Har slutat att äta bröd helt sedan jag blev glutenintolerant. Men kan ju vara bra det också!
Citera
2011-03-14, 05:54
Medlem
Arsenikarsles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gostathecat
Måste säga att på Max har de ett alternativ som är gudomligt!
Salladsblad runt burgaren m.m istället för bröd! Smakar jättegott, kan dock bara lite kladdigt men mycket godare än äckligt glutenfritt torrt bröd.
Har slutat att äta bröd helt sedan jag blev glutenintolerant. Men kan ju vara bra det också!

McDonalds har rätt fina brön jämfört med max´s vita blaffor annars :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in