Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-01-04, 12:54
  #13
Medlem
jag tycker det är gott att göra äggröra och bara äta ex en rostad macka till... men det kanske bara är jag
Citera
2011-01-04, 13:32
  #14
Medlem
Rökt fisk och lite färsk koriander. En Hoegaarden är gott till det.
Citera
2011-01-04, 13:37
  #15
Medlem
stordrulens avatar
Svamp! Jag älskar färska champinjoner , kör på det! Fantastiskt bra, smörstek dem innan bara!

Färsk gräslök är en finfin smakförhöjare också, dock inte tillsammans med svampen. Gillar inte att blanda lök/vitlök med svamp.
Citera
2011-01-04, 17:42
  #16
Medlem
jajahars avatar
Hacka gul lök och fräs i en stekpanna. Hacka en tomat (ta bort det vattniga kärnhuset) och tillsätt i lökhacket och låt fräsa tillsammans. Tillsätt äggsmeten. Krydda med kajennepeppar eller servera tacosås till. Riven ost över är också gott.
Citera
2018-11-10, 10:54
  #17
Medlem
TraXzmans avatar
Annan äggröra till frukost eller i varma mackor, pressade mackor med ost

- 5-6 ägg
- 400 g burk auberginedipp - röra
- Sevan paprikaröra, https://sevan.se/produkter/paprikarora/
- 2 dl majs, paprika ärtblandning
- Ganska mycket finklippt skinka

Kryddor: svartpeppar, en bra grillkrydda

Om man så vill en vitlök eller lite gullök, eller vitlökskrydda, eller massor med färska finstrimlade örter

Gör så här : Blanda allt stekpannan och stek på (ej paprikaröra) och rör om och sen duttar du på paprika röran och smakar av tills rätt smak kommer och krydda av ev sen - klart
__________________
Senast redigerad av TraXzman 2018-11-10 kl. 10:59.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback