2011-01-04, 17:45
Medlem
Fortsätt att investera smart, eller ta en ännu mindre risk och investera i indexfonder.
Nästa år så kan du räkna med en svensk indexökning på runt 15%, därefter kommer det att röra sig ned mot sitt genomsnitt på 11%.
Sett till 100 års börshistorik så bör vi vara i en väldigt stark investeringsperiod, med 2009-2010 som bästa år.

Investerar du då dina 3 miljoner så kan du räkna med en dubblering av dina pengar inom 10 år. Räknat med ett snitt på 11% per år så borde du hamna på under 7 år.

Då har du över 6 miljoner och bör kunna leva på den avkastningen. Väntar du ett par år till så kan du garanterat leva på den avkastningen. Då räknar jag på 11% per år som du får skatta för.
Det enda problemet du har är världens näst högsta(?) skatt
Citera
2011-01-04, 18:07
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallevante
Bor du i djupaste banjoland? Jag avundas dig med dom utgifterna, jag pyntar 4000 bara i hyra för 24kvm i en stockholmsförort. Kanske skulle hoppa av skolan och börja på pappersbruk.

I nästan alla studentstäder har du svårt att hitta lägenheter på 20 kvm på under 3000 kronor. Inte så mycket att göra åt om man inte vill bo som en grottmänniska. Återbetalningen kommer senare i livet, förhoppningsvis.
Citera
2011-01-04, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gasbomben
Hyra 3600kr/mån (52KVM)
EL 184kr/mån (1000kWh/år)
Bredband 240Kr/mån (100/10mbit/s)
Tv 230Kr/mån (Comhem Medium)

Edit -> TV licens på 2076kr/år (173kr/mån) betalas inte

=4252kr/mån på "Boende"

Ca 5000kr/mån till mat, bil och fest..

Ca 16000kr/mån till sparande..

Du har utgifter på lite drygt 25.000kr i månaden inklusive sparande. Efter skatt får du ut minst 35.000kr i månaden.

Vad gör du med 10.000kr som du varken sparar eller spenderar?
Citera
2011-01-04, 18:50
Medlem
MauseRRs avatar
jag la undan va 10-12 k i månaden på mitt första jobb dirr efter gymnasiet, så tror att det är möjligt
Citera
2011-01-04, 18:53
Medlem
AceKadabras avatar
OT: Förutsatt att det är någorlunda sanning i vad TS skriver så är han ett levande bevis på varför det ser ut i Sverige som det gör.

Att få dom summorna i lön för ett okvalificerat jobb är galenskap som bara funkar i "skyddad verkstad". Vilken dyslektisk gymnasieavhoppad WT som helst klarar av dylikt jobb MEN vem som helst får ändå inte dom jobben. Du ska ha släktingar som snackar in dig och för bästa ob-tider ska du ha brunast tunga. Alltså kunskap belönas inte men väl inställsamhet.

Innan ni kallar mig avundsjuk så har jag själv en lön i den klassen, dock i ett yrke med lite mer kunskapskrav. Jo, jag känner mig ibland överbetald men..

För övrigt, grattis till miljonen. Skönt när man inte längre behöver kolla på priset i affären. Det som medelsvensson behöver spara eller ta lån till krafsar man fram ur soffan och byxfickan.
Citera
2011-01-04, 18:56
Medlem
Graf.Mensdorffs avatar
Tycker att du ska börja med derivat bull/bear med hävstångseffekt om du vill passera 10milj.

Bra jobbat !
Citera
2011-01-04, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Graf.Mensdorff
Tycker att du ska börja med derivat bull/bear med hävstångseffekt om du vill passera 10milj.

Bra jobbat !

Med tanke på ts framgångar är det väl betydligt bättre för honom att köra på som tidigare?
Citera
2011-01-04, 19:40
Medlem
dotslashs avatar
Gratulerar!

Tänk bara på att pengar är till för att spenderas, inte sparas. Man har inte så mycken för dom om det bara ligger och "växer" någonstans. Klart, allt överskott är ju en sak men ändå.

Hur har ditt liv sett ut under dessa tolv år? Rest mycket? Kunnat köpa allt du velat köpa?

Eller har du mest bott hos mamma o pappa, kört en skruttig bil och inte spenderat pengar på en flickvän?
Citera
2011-01-04, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
För övrigt, grattis till miljonen. Skönt när man inte längre behöver kolla på priset i affären.
Jo, ts verkar ju verkligen slappna av när han shoppar sin mat för 1500kr varje månad... Festar loss ordentligt för samma summa och sedan rattar sin lyxbil för 2000kr i månaden. I studentkostymen förmodar jag, för klädköpen verkar utebli.

Missförstå mig rätt... Det är inget fel i att leva sparsamt... Och absolut, det är inte omöjligt att spara ihop en miljon eller tilloch med 2-3miljoner under 15års tid som "knegare". Men det är något ts garanterat inte gjort, sett till historien han hittills levererat. Det råder liksom inget tvivel om att han är ett troll.

För varje "grattis till miljonen" inlägg (de är många i den här tråden) visas tydligare och tydligare vilka nötter det är som hänger på Flashback och med det hur seriösa svar man egentligen kan vänta sig som trådskapare.

Ontopic: Satsa på rött eller svart... Det är det enda seriösa tipset som kan ges vad det gäller att öka avkastningen på kortare tid än vad du hittills lyckats med.
Citera
2011-01-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AceKadabra
OT: Förutsatt att det är någorlunda sanning i vad TS skriver så är han ett levande bevis på varför det ser ut i Sverige som det gör.

Att få dom summorna i lön för ett okvalificerat jobb är galenskap som bara funkar i "skyddad verkstad". Vilken dyslektisk gymnasieavhoppad WT som helst klarar av dylikt jobb MEN vem som helst får ändå inte dom jobben. Du ska ha släktingar som snackar in dig och för bästa ob-tider ska du ha brunast tunga. Alltså kunskap belönas inte men väl inställsamhet.

Innan ni kallar mig avundsjuk så har jag själv en lön i den klassen, dock i ett yrke med lite mer kunskapskrav. Jo, jag känner mig ibland överbetald men..

För övrigt, grattis till miljonen. Skönt när man inte längre behöver kolla på priset i affären. Det som medelsvensson behöver spara eller ta lån till krafsar man fram ur soffan och byxfickan.

För att spinna vidare... Hur menar du att det ser ut i Sverige idag? Dessutom kan jag inte låta bli att undra om det verkligen är sant att folk slickar röv för att få arbeta på obekväma arbetstider? Trodde snarare att folk undvek dessa tider och att det gjort att företagen lockar med lite bättre löner...

Vad det gäller att kunskap inte belönas så får man väl vara glad att det är på det sättet... Det är väl ändå värdet på det arbete man utför som ska ligga till grund för lönen? Inte fan anser jag att en telefonförsäljare ska ha bättre lön än en sjuksköterska bara för att han eller hon studerar 3:e året på läkarlinjen. Eller att en städare ska håva in 90.000kr i månaden bara för att han eller hon har dille på att lära sig allt inom juridik på fritiden.

Som kund är det en tjänst jag betalar för och inte kunskapen människan som utför tjänsten besitter.
Citera
2011-01-04, 20:02
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
Jo, ts verkar ju verkligen slappna av när han shoppar sin mat för 1500kr varje månad... Festar loss ordentligt för samma summa och sedan rattar sin lyxbil för 2000kr i månaden. I studentkostymen förmodar jag, för klädköpen verkar utebli.

Missförstå mig rätt... Det är inget fel i att leva sparsamt... Och absolut, det är inte omöjligt att spara ihop en miljon eller tilloch med 2-3miljoner under 15års tid som "knegare". Men det är något ts garanterat inte gjort, sett till historien han hittills levererat. Det råder liksom inget tvivel om att han är ett troll.

För varje "grattis till miljonen" inlägg (de är många i den här tråden) visas tydligare och tydligare vilka nötter det är som hänger på Flashback och med det hur seriösa svar man egentligen kan vänta sig som trådskapare.

Ontopic: Satsa på rött eller svart... Det är det enda seriösa tipset som kan ges vad det gäller att öka avkastningen på kortare tid än vad du hittills lyckats med.

Jo det finns ju vissa luckor i TS's "redovisning". Därför min lilla reservation i förra inlägget. Dock är TS inte helt ute och fantiserar beträffande lönen. Vet själv om en elektriker som jobbade från Sverige på olika ställen i världen och hade 700' till 800' per år inklusive alla tillägg.
Citera
2011-01-04, 20:10
Medlem
AceKadabras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
...Dessutom kan jag inte låta bli att undra om det verkligen är sant att folk slickar röv för att få arbeta på obekväma arbetstider? Trodde snarare att folk undvek dessa tider och att det gjort att företagen lockar med lite bättre löner...

Vad det gäller att kunskap inte belönas så får man väl vara glad att det är på det sättet...

Som kund är det en tjänst jag betalar för och inte kunskapen människan som utför tjänsten besitter.

Hur gammal är du?
Du saknar arbetslivserfarenhet i allmänhet och från industri/löpandeband i synnerhet, eller??

Som kund betalar du bla. för den kunskap som krävs för tjänsten du köper. I bästa fall. Sedan finns ju dessa skyddade verkstäder som lyft sig själva till skyarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in