2011-01-04, 16:51
Medlem
5-Ds avatar
Jag anser mig själv som en roidrookie, men jag har uppfattat det såhär:

Tillför man hormoner utifrån systemet så kommer den egna produktionen sjunka. Detta är logiskt eftersom hormonproduktionen regleras efter nivåerna och stänger av sig själv för att motverka höga nivåer.

Men om man brukar något preparat som höjer den egna produktionen, är det alltså ett sätt att motverka regleringen, inte att tillföra hormoner utifrån.

Men nu har jag inga kunskaper alls om verkandet av ingredienserna i Tropinol. Jag funderar på att slänga iväg en beställning dock. 750:- för 2 burkar, och det är med frakt.
Citera
2011-01-04, 18:57
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5-D
Jag anser mig själv som en roidrookie, men jag har uppfattat det såhär:

Tillför man hormoner utifrån systemet så kommer den egna produktionen sjunka. Detta är logiskt eftersom hormonproduktionen regleras efter nivåerna och stänger av sig själv för att motverka höga nivåer.

Men om man brukar något preparat som höjer den egna produktionen, är det alltså ett sätt att motverka regleringen, inte att tillföra hormoner utifrån.

Men nu har jag inga kunskaper alls om verkandet av ingredienserna i Tropinol. Jag funderar på att slänga iväg en beställning dock. 750:- för 2 burkar, och det är med frakt.

Du har ju liknande effekt av t.ex. HCG och det ger ökade testonivåer med nedstängning i slutänden.
Citera
2011-01-04, 20:06
Medlem
5-Ds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabrozzi
Du har ju liknande effekt av t.ex. HCG och det ger ökade testonivåer med nedstängning i slutänden.

Men varför används HCG i behandling mot låg testoproduktion om det stänger ner i slutändan?

Fråk wikipedia

"In the male, hCG injections are used to stimulate the leydig cells to synthesize testosterone. The intratesticular testosterone is necessary for spermatogenesis from the sertoli cells. Typical uses for hCG in men include hypogonadism and fertility treatment."

"Hypogonadism is a medical term for decreased functional activity of the gonads"

gonads = testiklar
Citera
2011-01-04, 22:42
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5-D
Men varför används HCG i behandling mot låg testoproduktion om det stänger ner i slutändan?

Min spontana tanke är att det beror på hur dålig produktionen är från början och hur mycket man doserar. Men om du är frisk och vill nå onormalt höga testonivåer så fungerar det inte på samma sätt som när sjuka får behandling? Även om man kan upprätthålla höga nivåer i en kur så lär det stänga ner dig så fort du går av preparatet.
Citera
2011-01-04, 23:16
Medlem
Citat:

Hcg är ett hormon som enkelt uttryckt talar om för testiklarna att de ska producera testosteron, det hormon som skulle gjort detta jobb slutar då att produceras, skulle jag tro.

Daa är en aminosyra som tycks spela en viktig roll för frisättningen av en rad olika hormoner. Man tillsätter alltså inga hormoner utan ökar endast egenproduktionen.
Citera
2011-01-05, 11:42
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cry1
Hcg är ett hormon som enkelt uttryckt talar om för testiklarna att de ska producera testosteron, det hormon som skulle gjort detta jobb slutar då att produceras, skulle jag tro.

Daa är en aminosyra som tycks spela en viktig roll för frisättningen av en rad olika hormoner. Man tillsätter alltså inga hormoner utan ökar endast egenproduktionen.

Får bara känslan av att de förhöjda nivåerna får kroppen att reagera likadant i slutänden som om man tillför extra hormon. Ingen blir gladare än jag om det fungerar så bra som rapporterna säger.
Citera
2011-01-05, 12:06
Medlem
Hejsan, Om DAA ökar den naturiga Testot:

Skulle man kunna annvända det vid 19års ålder när man redan har höga hormonnivåer och få änu högre?

Tror ni det finns några sorts biverkningar i samband med DAA när man går av? eller under?

Tack för svar
Citera
2011-01-05, 12:20
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Hejsan, Om DAA ökar den naturiga Testot:

Skulle man kunna annvända det vid 19års ålder när man redan har höga hormonnivåer och få änu högre?

Tror ni det finns några sorts biverkningar i samband med DAA när man går av? eller under?

Tack för svar

Skillnaden i testonivåer mellan olika åldrar är inte så stora som många tror.
Av den anledningen ska det fungera lika bra för en 19-åring.

Det bör inte finnas några större biverkningar om man håller sig till rekommenderad dosering.
Citera
2011-01-05, 12:32
Medlem
Citat:
Skillnaden i testonivåer mellan olika åldrar är inte så stora som många tror.
Av den anledningen ska det fungera lika bra för en 19-åring.

Det bör inte finnas några större biverkningar om man håller sig till rekommenderad dosering.

Så man riskerar inte att bli avstängd eller att dem förhöjda testo nivåerna på verkar dem andra hormonerna i kroppen? Eftersom man fortfarande växer när man är 19år (enligt min läkare).

Tack för svaret!
Citera
2011-01-05, 12:38
Medlem
Gabrozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PHfrillan
Så man riskerar inte att bli avstängd eller att dem förhöjda testo nivåerna på verkar dem andra hormonerna i kroppen? Eftersom man fortfarande växer när man är 19år (enligt min läkare).

Tack för svaret!

DDA höjer enligt deras info testot runt 40% och borde inte orsaka nedstängning.
Risken är nog större att det inte kommer att märkas någon skillnad.
Citera
2013-03-08, 00:31
Medlem
Inhalators avatar
Någon uppdatering på DAA? Star Nutrition har ju börjat sälja det.
Citera
2013-03-08, 08:34
Medlem
schmengeles avatar
Fan jag som köpte skiten mycket dyrare

Första gången jag testade det var det rätt bra, lite för bra kändes det som. Å andra sidan så hade jag inte tränat på ett tag å körde igång med dunder och brak, samt åt riktigt bra.

Andra gången jag körde det så var det väl "ok" gav inte alls lika bra resultat. Men kostar det 49kr så slå till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in