Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-01-03, 20:42
Medlem
Har det senaste månaderna blivit väldigt nyfiken på bondagesex efter att ha blivit strypt/örfilad/blivit kallad saker/fått mina armar låsta bakom mig osv av min kille/lekt dominansrollspel osv.
Tänder på förnedringssex helt enkelt. Men nu har jag börjat tröttna på det där och tänkte köpa hem lite bondage-saker att testa med.
Har ni några tips på inte alltför avancerade grejor? Får inte avskräcka han för mycket heller..
Citera
2011-01-03, 20:46
Bannlyst
Har du provat att leka med exkrementer?
Citera
2011-01-04, 08:31
Medlem
Bara så att vi förstår dej rätt här. Du letar efter råd om tillbehör för att binda fast dej under sex?
Bondage betyder nämligen att man begränsar någons rörlighet och behöver inte ha någonting med sexualitet att göra över huvud taget. Ser ofta att begreppet förväxlas med BDSM(Det är det som B:et står för), så vill bara förhindra förvirring.

Men ett tips kan väl vara att ta med killen till en välsorterad järnaffär och låta fantasin och pengarna flöda, om det nu verkligen handlar om bondage.
Citera
2011-01-04, 16:25
Medlem
th3vils avatar
Dominans och disciplin-känslan hos din snubbe borde ju vara hyfsat avgörande för vad som dels kan verka avskräckande, men också för hur ni ska hitta vidare.

Själv älskar jag allt från leksaker, verktyg till alla tänkbara attiraljer, men de är egentligen helt överflödiga. Allt ni behöver finns inom er. Skaka fram lite fantasi, kreativitet och spontanitet bara.

Se till att ha ett stoppord så ni kan avbryta om det går överstyr. Om du inte kommer kunna tala så ser ni till också att ha ett stopptecken (du kan hålla i en nyckelknippa och släppa den eller dylikt).

Hursomhelst, jag kan förstå om lite prylar kan hjälpa till att skapa en känsla som kan underlätta lite i början. Så förslagsvis skaffar du lite grundprylar och sen får han se till att ta det vidare. Typ.

Några saker som kanske kan ge honom en knuff i rätt riktning:
Bondagetejp och vävtejp (Bondagetejpen fäster bara i sig självt och förstör varken hud eller kläder.)
Bondagerep (som är mjukt mot huden)
En gagball
Ett koppel med ett fint halsband
En ögonbindel
En spridare
En piska eller rotting
En svart liten skrivbok (Du skriver upp saker som han kan ge dig straff för)

Om du har råd så undvik "plastiga" prylar från vanliga vaniljsexbutiker då de ofta går sönder, hellre då något du verkligen gillar från typ Läderverkstan (http://www.bdsmshop.se/) eller var du nu vill handla någonstans. Både okej tejp och rep borde finnas hos förstabästa sex-månglare.
Citera
2011-01-04, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av russdisco
Har det senaste månaderna blivit väldigt nyfiken på bondagesex efter att ha blivit strypt/örfilad/blivit kallad saker/fått mina armar låsta bakom mig osv av min kille/lekt dominansrollspel osv.
Tänder på förnedringssex helt enkelt. Men nu har jag börjat tröttna på det där och tänkte köpa hem lite bondage-saker att testa med.
Har ni några tips på inte alltför avancerade grejor? Får inte avskräcka han för mycket heller..

benspridare, stupstock, dildos, p rullar med dominans.
min favvo är benspridaren hursomhelst.
eller fastbunden i golv med lår, handleder, och anklarna,, www.stockroom.com
Citera
2011-01-05, 14:55
Medlem
Jo, precis, det var allt det där jag menade inte bara bondage. Har ingen riktig koll på begreppen..

Okej, låter som bra grejer. Man kan börja med lite binda-fast-saker kanske i alla fall. o piska låter bra.
Sen tycker jag det låter bra med en gagball men det kan tänkas kanske vara lite för avskräckande..

Får jag fråga en sak, kan man nånsin uppskatta "normalt" sex igen efter att ha börjat med BDSM?
Citera
2011-01-05, 16:43
Medlem
Citat:
Får jag fråga en sak, kan man nånsin uppskatta "normalt" sex igen efter att ha börjat med BDSM?

Det beror ju helt på dej. Ingen annan än du vet exakt vad du tänder på. Jag tycker du ska utfårska din egen sexualitet så mycket du vill och känner för och skita fullständigt i vad andra anser som "normalt".

Såg att några föreslog benspridare. Dessa kan enkelt tillverkas av en rundstav och två repbitar som man fäster i ändarna. Se bara till att runda av och sandpappra ändarna så du slipper onödigt skavande och stickor. Fäster repen i ändarna gör man med öglor, märlor eller häftklammer.

Bondagetejp som th3vil föreslår är ju veterinärtejp. Så om du har någon djurägare i vänskapskretsen som nyligen haft ett skadat husdjur, kan det ju vara värt att fråga om det blev något över. Om man nu inte är för blyg...

Lite illustrationer/guider för petgirl-tillbehör:
http://www.aigando.com/images10/vet1-c-20-1-bitgag_howto.jpg
http://www.aigando.com/Images3/vet-ponygir-bondage-B.gif
The Veterinarian har en hel del fina illustrationer på ämnet. Har bara hittat honom här:
http://www.aigando.com/friends-e.html

Känner du för att utfårska smärta och vill undvika blåmärken, så har jag hört att undersidan av foten inte får blåmärken.

Ha det bra och lek försiktigt nu.
Citera
2011-01-06, 12:16
Medlem
Citat:

Svaret är "ja". Det ena utesluter inte det andra, är "sex" en målarlåda är "BDSM" ett gäng nya färger. Man ska inte kasta närhet, kramar, ömhetsbetygelser, gos, mys och missionären överbord för att man hittat annat som är njutningsfyllt. Humör, dag och partner avgör vad som känns bra.

Var inte orolig över att du ska bli mindre rik på nyanser, de är tvärtom - du kan hitta fler nyanser hos er som par. Lek säkert, ta det i små steg, prata om upplevelserna så kommer det att bli jättebra.

Ni behöver inte gå och köpa dyra gags och bojor det första ni gör. Fem meter mjukt silkesrep på närmsta Järnia-affär, kanske tre meter kätting och tre billiga hänglås på Clas Ohlson räcker. Dessutom har de 30 cm öppningsbara buntband - kanonbra som snabba bojor, väldigt användbara.

En bra gag gör ni av en kökshandduk som snurras ihop när ni håller i motstående hörn. Knyt sedan en hård knut mitt på handdukssnurran. Den trycker din Dom in i munnen på dig, sedan knyter han ihop den i nacken. Vill han ha rejält tyst på dig kan han komplettera med en vanlig elastisk stödbinda (köps på apoteket) som viras runt munnen på dig, fästs ihop med de små banden som följer med bindan. Viktigt att han hela tiden kontrollerar att du kan andas!!! Inte vira för hårt, kolla att näsan är fri med marginal. Testa gärna på dig själv innan så du vet hur det känns när det är bra. Låt honom vara med, utforska tillsammans.

Tänk på att du ska ha möjlighet att bryta via ditt säkerhetsord även om du har gag i munnen. En nyckelknippa eller liknande i handen ersätter - kasta den när du vill stoppa. Hans ansvar att hålla stenkoll på nyckelknippan.
Citera
2011-01-07, 15:14
Medlem
kinky_Ms avatar
Säkerhetsord är ett måste.
Inga saker som kan hindra andingen. t.ex. munkavel
Börja binda med saker som lätt och snabbt kan knytas upp eller klipas av. breda tygband rekomenderas. Alltså inga riktiga handbojor. Om ni senare skaffar det se till att lägga undan en extranyckel där den absolut inte kommer bort.
Citera
2011-01-11, 23:53
Medlem
Leauqis avatar
Köp ett mjukt rep. Gå sen in på http://www.twistedmonk.com/video.htm. Titta och lär. Öva sen lite på knoparna. Ha sax i beredskap om ni inte reder ut det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in