• 9
  • 10
2012-02-13, 16:17
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caen
Eminem r inte svart s vitt jag vet och Petter r vl inte heller srskilt mrkhyad

Nej, eminem r WT, och Petter r p grnsen till WT, trots sin bakgrund
Citera
2012-02-13, 17:03
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Compantino
Inte det minsta.

Vem str fr rappmusiken? Negrer sklart.

Vilken musik har ett ''obalanserade" eller krnkande'' innehll. Rapp s klart.

S - Ungern infr visst censur mot (fr?) negrer.
Men det r ju inte bara hiphop som blir censurerat, tlp!
Citera
2012-02-13, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaalZeBub
Jag r ingen vn av censur, men om man ska ha sdan, s r vl censur av s.k gansta rap dr man uppmanar mnniskor att skjuta poliser, rna, vldta m.m rtt s befogad!

Det r ju en miljard bttre att man censurerar det n att man inte tillter oss gra snlla teckningar av muhammed.

varken det ena eller det andra r bttre, enligt mig.

all censur r av ondo och ska bekmpas stenhrt.
Citera
2012-02-13, 17:59
Medlem
Hallonjudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RevisionistChannel
Det spelar ingen roll hur du eller ngon annan "definierar" svensk. Svenskar r en biologisk produkt, drav r svenskar vita, har alltid varit vita, och kommer frhoppningsvis alltid vara vita om dem nu inte totalt utrotas som en fljd av den extrema massinvandringspolitiken.

h, men kom igen, vad fan. Hur lnge ska man ha varit svensk fr att f bli en svensk d? Att enbart pst att det har med hudfrg och dylikt att gra r bara sjukt korkat. Ena sidan frn min slkt r svenskar s lngt bak som det bara gr att spra och den andra delen kommer frn Holland och flyttade hit under 1700-talet. Gr det mig till halvsvensk? Eller r jag helsvensk enbart fr att jag har blont hr och bla gon? Dina argument hller verkligen inte.

Hur som helst, ganska irrelevant fr trden och ber om urskt fr OT.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiolito
Vad du definierar som svensk r din ensak, men hur kommer du fram till slutsatsen att man inte kan vara svart rappare i Sverige? Vad r Timbuktu?

Liksom blues, jazz, swing, boogie-woogie, rock n' roll, pop, soul, R&B, ska, reggae och i princip alla genrer frutom typ klassiskt, folkmusik eller new age/world.
Eller Ken ring, Henok Aichido, Adam Tensta, Pato Pooh etc. Men +1 p hela inlgget.

F. tycker jag att hela resonemanget som TS startade trden fr r helt sinnessjukt. Trodde Ungern hade kommit lngt ifrn Sovjetunionens frbud mot grejer som inte passade befolkningen, och s gr de shr. Sjukt baktstrvande.
Citera
2012-02-14, 22:59
Medlem
Melchersons avatar
Citat:
Vi har sett liknande fall tidigare och det frefaller alltid en smula komiskt. Pippi Lngstrumps pappa fick helt pltsligt inte lngre kallas fr negerkung och att bestlla en negerboll p caf blev fr cirka tio r sedan totaltabu. S sent som i fjol anmldes godiset kinapuffar och fr ngra r sedan debatterades det hetsigt kring glassen nogger. Fr ungefr en mnad sedan lmnade hip-hopartisten Timbuktu in en anmlan om en serieteckning i Metro. Orsaken? Serietecknaren skmtade om afrikanska kannibaler.

Dubbelmoralen i debatten r ptaglig. Det skmtas friskt om dumma blondiner, white trash och rednecks i tv-serier, i radio och i tidningar. D r det ingen som lmnar in ngon anmlan inte. Nej, fr det r helt ok att skmta om och generalisera ver vita mnniskor.

Att frbjuda ordet negerboll r som om jag skulle vilja frbjuda ordet vitlk. Fr fy vad krnkt jag knner mig varje gng jag gr med mina vita barn genom grnsaksdisken och det str VITLK. Frgan r om man ens hade blivit tagen p allvar om man lmnade in en anmlan om krnkning rrande ordet vitlk? Eller skulle det bli stora rubriker i kvllstidningarna om en blond kvinna trttnade p blondin-skmten och valde att anmla med motiveringen: Blondin-skmten r till fr att lra invandrarbarn att se ned p nordiska kvinnor och behandla dem som sexobjekt. Knappast!

http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=1939

Samma trend i hela vrlden, vita gr bra vara frnedrande mot, det var ju till och med snack om att Sagan om Ringen var rasistisk fr Alverna var s vita och dom stod fr de goda och mrkrets krafter var de onda...
Citera
2012-02-15, 11:00
Medlem
Jag-Hatar-Muslimers avatar
Citat:
Ungern infr censur mot negrer [ny medielag i Ungern]

Den amerikanske negerrapparen Ice-T blir censurerar av ungerska myndigheter. ''Ett stort slag mot pressfriheten'', menar den svenskfientliga tidningen Nyheter 24.
Det r stake i Ungern. HEJA Ungern!
Citera
2012-02-15, 16:33
Medlem
Citat:
Inte det minsta.

Vem str fr rappmusiken? Negrer sklart.

Vilken musik har ett ''obalanserade" eller krnkande'' innehll. Rapp s klart.

S - Ungern infr visst censur mot (fr?) negrer.

Gr en youtube video dr du ger din syn p andra raser, d kanske du fr lite respekt eftersom du i sna fall vgar tminstonde st fr din sikt genom att visa vem du r.

Sitter du p ett forum p internet och fr en gngs skull i din livsstid vgar yttra lite intressanta grejer kommer ingen bli imponerad.
Citera
2012-02-22, 22:26
Medlem
elmanoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gift44
All censur r dlig censur. Barn som inte r myndiga kan f delar av verkligheten och fantasin censurerad av frldrar och andra vuxna d det krvs. Tycker egentligen grnsen ska vara femton fr detta. Ju yngre barn desto mer censur.

Hller med. Lt vara att det som vanligt finns enorma mtt av hyckleri och dubbelmoral hos de som nu stmmer upp i klagosng- men den hr typen av censur r alltid fel. Folket ska naturligtvis alltid fritt f gra sitt val. Sdan hr idioti svrtar det ner de vriga, legitima, frnuftiga lagfrndringar som orttvist attackerats med demagogi och lgner- nej, dligt av Orban&CO hr och kritiken r befogad.
Senast redigerad av elmanoo 2012-02-22 kl. 22:28.
Citera
2012-02-23, 00:07
Medlem
gavlips avatar
Folk ska inte behva se negrer p TV, det rcker att man fr se dem p offentliga kommunikationsmedel, nr man r p vg till och frn jobbet. Om negrer ska visas p TV s ska det vara i natufilmer.
Citera
2012-02-23, 00:24
Medlem
TorstenFlincks avatar
Att censurera hiphop r som att klippa bort viktiga scener frn en film. Det funkar fan inte. Vissa rappare har format sig efter det och sger inga svordomar i sina ltar men andra har ju en handfull svordomar i varje vers. Sen censurerar man texterna s det bara lter helt skevt och ibland kan svordomen vara rimmet s det blir helt t helvete. Varfr censurera, dom som tar illa upp fr helt enkelt leva med det, det betyder helt enkelt att musiken inte r avsedd fr dom..
Citera
2012-02-23, 00:35
Medlem
TorstenFlincks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gavlip
Folk ska inte behva se negrer p TV, det rcker att man fr se dem p offentliga kommunikationsmedel, nr man r p vg till och frn jobbet. Om negrer ska visas p TV s ska det vara i natufilmer.

Alltid lika kul att se hur mnsklighetens utveckling gtt fel p sina hll. Hur mnga kromosomer saknade du nu igen? Jas, r din mamma bde din syster, bror, farfar och gammelmormor p en och samma gng? Det var mrkligt..
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in