2011-01-10, 01:59
Medlem
wonderlands avatar
MTV censurerade ju på den tiden då de fortfarande spelade musikvideor...och ja skälet var väl helt enkelt att även minderåriga skulle kunna se på kanalen.

Om det är rätt eller fel, tja visst folk kanske upptäcker att det finns andra mer tillåtande videosidor än youtube.
Citera
2011-01-10, 02:14
Medlem
c.sterns avatar
Fel av youtube. Antagligen är de rädda för att alla gingers försvarare ska ladda upp ännu en video.
Skämt åsido.

Dom anser säkert att det är ett sorts hets mot folkgrupp. Om så är fallet så tycker jag att de inte ska bara bedöma videon efter vad som visas på skärmen. Varför inte analysera vad som ligger bakom och vilket budskap regissören och M.I.A vill sprida med hjälp utav videon.

Jag tycker även att det är dåligt utav aftonbladet att inte visa slutet på videon. Varför ska de göra ett inslag om videoklippet om de inte visar det i sin helhet? Hade jag drivit en tidning så hade mitt mål iallafall varit att försöka skapa en debatt bland mina läsare. Är det rätt eller fel att använda rödhåriga som en metafor för att sprida ett annat budskap? osv.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in