2011-01-03, 16:23
Medlem
WzupYos avatar
Är det rätt av youtube att censurera såna här videos? Varför gör man det?

http://vimeo.com/11219730

http://www.aftonbladet.se/webbtv/noje/article8332716.ab
Citera
2011-01-03, 16:28
Medlem
Babelus avatar
för att det avrättas gingers? hets mot folkgrupp eller något kanske
Citera
2011-01-03, 16:42
Medlem
avgns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babelu
för att det avrättas gingers? hets mot folkgrupp eller något kanske
Ja för folk med rött hår är en folkgrupp .
Citera
2011-01-03, 17:00
Medlem
Awesomes avatar
Videon är till för att visa vad som hände med M.I.As folk när hon var liten.
Citera
2011-01-03, 17:18
Medlem
Den var väl för rakt på sak enligt YouTube. Eftersom musik är något som många barn lyssnar på så kanske de skulle kunna halka in på M.I.A:s video där de skulle bli skiträdda. Inte vet jag. Videon ska i alla fall fungera som en slags beskrivning av hur vidrigt det har varit i Sri Lanka.
Citera
2011-01-03, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WzupYo
Är det rätt av youtube att censurera såna här videos?
Videon bröt förmodligen mot någon av Youtubes regler, självklart får man då radera innehållet från sidan.
Citat:
Varför gör man det?
För att det bryter mot Youtubes regler.
Citera
2011-01-03, 23:15
Medlem
WERYs avatar
I detta fallet var ju videon lärorik så jag avskyr den sortens censur då den används för att hindra öppen information. Man borde ha en sida där såna videos kan visas öppet utan en massa moralpanik
Citera
2011-01-04, 17:21
Medlem
Babelus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av avgn
Ja för folk med rött hår är en folkgrupp .
Ja det tycker jag nog, såvitt jag vet är det den enda mänskliga rasen utan själ!
Citera
2011-01-04, 18:25
Medlem
n3xmillionaires avatar
I videon ser man hur barn eller åtminstone 15-18 år gamla ungdomar blir sprängda i luften. De är gingers i videon och ska företälla de tamilerna i Sri Lanka(M.I.A.s hemland). Deras flagga är röd, kanske därfirån det kommer...
Citera
2011-01-04, 19:26
Medlem
adoptivnegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WERY
I detta fallet var ju videon lärorik så jag avskyr den sortens censur då den används för att hindra öppen information. Man borde ha en sida där såna videos kan visas öppet utan en massa moralpanik

Ja, det borde man ha. En annan skitbra grej vore om det fanns en sida där man kunde skriva in saker man undrar något om i ett tomt fält och trycka på enter och få en massa svar. Och tänk om det fanns porr på internet! Det vore ju fantastiskt!

Att youtube ägnar sig åt censur på en viss nivå innebär inte att hela internet gör det, det finns gott om sidor där våld och andra otäckheter får husera fritt.
Citera
2011-01-06, 07:53
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Läs här: http://www.youtube.com/t/community_guidelines?gl=SE&hl=sv

Saxat:

Citat:
Ursprungligen postat av Youtube
Ladda inte upp videoklipp som visar hemskheter som djurmisshandel, drogmissbruk eller bombtillverkning.
Våld i olika former är inte tillåtet. Om din film visar någon som blir slagen, attackerad eller förnedrad ska du inte lägga upp den.
YouTube är inte till för att chockera. Lägg inte upp hemska klipp som visar olyckor, döda kroppar eller liknande saker.
Citera
2011-01-09, 09:27
Medlem
WERYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adoptivneger
Ja, det borde man ha. En annan skitbra grej vore om det fanns en sida där man kunde skriva in saker man undrar något om i ett tomt fält och trycka på enter och få en massa svar. Och tänk om det fanns porr på internet! Det vore ju fantastiskt!

Ofta det är kul med ett tomt fält när man kan fråga om allt möjligt här på FB

Edit; Och det finns gott om snuskbilder på internet
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här