• 2
  • 3
2011-01-06, 18:08
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griskrister
Seriöst 17år och kan inte ens handla snus själv? är han missbildad eller dåligt utvecklad på något sätt?
Nu för tiden så får man inte ens köpa lättöl och energidricka på en del ställen utan att man visar att man är 18+. Mycket löjligt. Men tiderna förändras. Till det bättre, till det sämre.

Jag tycker helt klart att din "kompis" (Herr Ts) skall fråga någon lämplig person utanför en butik. Var trevlig så ordnar det sig snabbt.
Citera
2011-01-06, 20:46
Medlem
NiCrues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl-Ann von s
Jag tycker helt klart att din "kompis" (Herr Ts) skall fråga någon lämplig person utanför en butik. Var trevlig så ordnar det sig snabbt.

Att stå utanför butik och försöka få oskyldiga myndiga att begå brott borde vara förenat med stening, alternativt en svidande lavett rakt i anletet. Högst irriterande att terroriseras av lösdrivande minderåriga när man är ute och gör sina ärenden.
Citera
2011-01-06, 21:00
Medlem
Avva66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aipod22
Tja min "kompis" undrar om det funkar att klä ut sig och köpa snus han är ute på landet så då funderar han på om han ska ta skotern med skoteroverallen och björnfittan samt skidglasögonen och gå in i köpa med dom på hur låter detta? Han har dock inge skägg hehe. Kan också tilägga at han är 17 år.
Är det inte enklare att du köper ut åt honom?

Edit: Aha, han är ute på landet.
Citera
2011-01-06, 21:39
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiCrue
Att stå utanför butik och försöka få oskyldiga myndiga att begå brott borde vara förenat med stening, alternativt en svidande lavett rakt i anletet. Högst irriterande att terroriseras av lösdrivande minderåriga när man är ute och gör sina ärenden.
Vad argsint farbror är.

Proportioner! Skall alla lagbrott bestraffas med stening enligt dig?
Citera
2011-01-06, 22:55
Medlem
Citat:
Vad argsint farbror är.

jag håller med föregående skribent, stening!
för vilka brott? de som irriterar mig.
Citera
2011-01-06, 23:11
Bannlyst
Om du testar 10 turk kioskar, så lovar jag att i minst 7 av dem får du köpa..
Citera
2011-01-07, 12:47
Medlem
NiCrues avatar
Citat:
Vad argsint farbror är.

Haha. Käre Carl Ann, jag överdrev givetvis i mitt tidigare inlägg - det är väl tämligen uppenbart? Notera att jag i mitt inlägg jämställt stening med en enkel lavett. En sådan jämföresle (som är skev och allt annat än rationell) bör ge viss indikation på att jag raljerar.

Dock står jag fast vid att snorungar som försöker få okända vuxna att köpa ut tobak till dem saknar god uppfostran och bör omgående tillrättavisas.
Citera
2011-01-07, 14:31
Medlem
Kvittots avatar
Beställa ifårn internet? Iofs man Kanske behöver ett personnummer osv..
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in