2011-01-03, 14:04
Medlem
Citat:
After dodging trains, security guards, climbing the Williamsburg Bridge, and making us all extremely nervous, Andrew Wonder and Steve Duncan have compiled a short of their NYC adventures.
Mycket fint filmad, ungefär 25 minuter lång. Ni kan se den här.
Finns det några andra dokumentärer i liknande stil/kvalité? Och vad tycker ni om filmen?
Citera
2011-01-03, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingon
Mycket fint filmad, ungefär 25 minuter lång. Ni kan se den här.
Finns det några andra dokumentärer i liknande stil/kvalité? Och vad tycker ni om filmen?

Såg den precis och tänkte göra en tråd om det, men du hann före.
Citera
2011-01-03, 16:31
Medlem
blowns avatar
Gillade den skarpt! Hade kunnat vara 3h lång utan att jag hade tröttnat
Citera
2011-01-03, 16:45
Medlem
Owers avatar
Grym dokumentär, mycket inlevande scener och slutet var underbart. Om någon sitter på liknande filmer så dela med er!
Citat:
Ursprungligen postat av goremachine
Såg den precis och tänkte göra en tråd om det, men du hann före.
Äre så!?
Citera
2011-01-06, 09:19
Medlem
Laycs avatar
Har själv alltid varit sjukt intresserad av sånt här. Sprang runt i bunkrarna som finnarna byggde under vinterkriget som barn och utforskade tunnlar under städerna etc. Riktigt spännande. Gillade första stället dom besökte, den övergivna tunnelbanan. Iofs gillade jag allt men just den påminde mig om en dröm jag haft många gånger. Skitsamma! Om någon sitter på liknande filmer som går att streama online så dra iväg ett pm åt mig eller posta det i tråden så vore jag mer än tacksam.

Ska personligen utforska Säters gamla mentalsjukhus (1920-talet). Måste bara hitta en bra väg in. Eftersom att stället brunnit och dom tidigare gjöt betong med trä inuti så känns det som att det är en riskfylld operation. Men jag befinner mig några hundra meter ifrån byggnaden och kommer att göra det i minst ett halvår till, så jag ska fan i mig uppnå mitt mål.

Varför jag skrev det vet jag inte. Men det är en skön känsla som väcks inom mig när jag såg den här videon! Tack till TS.
Citera
2011-01-06, 14:48
Medlem
LågOchLångsams avatar
Riktigt bra film! Förmedlade känslorna som upplevs när man uear på ett riktigt bra sätt.
Citera
2011-01-06, 15:40
Medlem
Ja den va riktigt bra! Dom har ju massa bilder från stockholm också på deras hemsida.
Citera
2011-01-07, 02:31
Medlem
Ylicows avatar
Ja riktigt jävla najs, tack så mycket.
Citera
2011-01-09, 02:39
Medlem
Riktigt bra och bitvis spännande
Citera
2011-01-09, 02:45
Bannlyst
Helt sjukt bra. Mycket intressant och bra att berättade lite historia och liknande.

10/10!
Citera
2011-01-09, 12:45
Medlem
Puckotts avatar
Väldigt intressant och bra kvailtet. Någon som vet om det finns liknande filmer? (kanske om andra städer?)
Citera
2011-01-09, 13:45
Medlem
thinkagains avatar
Väldigt bra kvalité, väldigt bra filmat, väldigt intressant! 5/5!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in