2011-01-03, 17:19
Bannlyst
Lustigt...Såg "The Usual Suspects" så sent som igår och tänkte just på den här killen då och var jag hade sett honom i tidigare. Han har liksom funnits med lite i bakgrunden i rätt många bra filmer. Aldrig sett honom göra någon större roll. Tror jag.

R.I.P anyways
Citera
2011-01-03, 17:26
Medlem
Som flera av er redan har nämnt var han en rejält underskattad skådis, med en majoritet biroller i lite mer okända filmer blir man oftast ganska okänd i den kommersiellt styrda Hollywoodvärlden. Han spelar riktigt bra i I Faderns Namn och Brassed Off, båda väldigt sevärda om man skulle ha missat dem!

Vila i frid!
Citera
2011-01-03, 17:32
Medlem
Trumpeters avatar
Mycket bra skådis. Tråkigt när personer dör som fortfarande är aktiva och har mer att ge.

Vila i frid.
Citera
2011-01-03, 19:00
Medlem
R.I.P , måste se alla hans filmer nu! synd att han nästan bara hade biroller
Citera
2011-01-03, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rexie123
Han spelar riktigt bra i I Faderns Namn och Brassed Off, båda väldigt sevärda om man skulle ha missat dem!

Vila i frid!
Han är mkt riktigt fantastiskt bra som orkesterledaren i Brassed Off. En helgjuten film som hade oturen att visas mer el mindre samtidigt med Full Monty, som fick all uppmärksamhet.
Citera
2011-01-03, 22:22
Medlem
Star Witnesss avatar
Gillade honom. Han såg rätt sjuklig ut för jämnan. I Brassed off var han så övertygande att jag av ngn anledning faktiskt fick för mig att han dog på riktigt efter filmen. Blev förvånad när han dök upp i nån annan produktion strax efter.

Han var jäkligt produktiv i slutet - tycker han har dykit upp i en massa filmer det senaste. Vila i frid som de säger!
Citera
2011-01-03, 22:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snubbens
Han är mkt riktigt fantastiskt bra som orkesterledaren i Brassed Off. En helgjuten film som hade oturen att visas mer el mindre samtidigt med Full Monty, som fick all uppmärksamhet.

"Brassed Off" är riktigt bra. Extra kul för mig som själv är blåsmusiker (dock ej "brassare").
Enda filmen jag sett med Postlethwaite tror jag.
Citera
2011-01-03, 22:51
Medlem
Bystskuggas avatar
Hade ett ganska speciellt utseende, svår att inte känna igen. Sett honom i ett par produktioner verkar ha gjort ett bra jobb överlag men med hans nuna blev han aldrig förste älskare.

Läste om honom för inte så länge sedan att han kickat en agent då denne föreslagit att han skulle byta ut namnet Postlethwaite mot något mera catchigt.

Rest in peace!
Citera
2011-01-03, 22:57
Medlem
Pallevantes avatar
Bokade så sent som igår in en visning av The Usual Suspects med en vän som ännu inte sett den. Tråkigt att han gått bort, vila i frid osv.
Citera
2011-01-03, 23:24
Medlem
"Maddog"s avatar
Tråkigt.....väldigt bra skådis, gjord många minnesvärda insatser i olika biroller.
Citera
2011-01-04, 10:46
Medlem
Mikeyjamess avatar
Han verkade ha testikelcancer. Kanske inte så nice då Ben Afflecks karaktär i the Town hämnades på Pete's karaktär och dödstöten blev en kula i kulorna om det var hans sista film under tiden han levde

Precis, sett honom i ett ofantligt gäng biroller men man gillade honom ändå. Ska checka filmtipsen där han verkar ha större roller
Senast redigerad av Mikeyjames 2011-01-04 kl. 10:48.
Citera
2011-01-04, 14:48
Medlem
Tråkigt. Tyckte han såg sjukligare ut än vanligt i The Town, så det var faktiskt inte helt oväntat.

I faderns namn och De misstänkta är definitivt mina favoriter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in