2011-01-03, 13:04
Medlem
Hej!
Jag undrar om man kan g in p sin lokala bank och ppna ett sparkonto med ett minimumbelopp eller vad man ska kalla det, dvs att man kan stta in hur mycket eller hur lite man vill men att man inte kan ta ut pengarna fren det har kommit upp i ett visst belopp?
Har s jvla dlig sjlvdisciplin och r riktigt dlig p att spara pengar s detta skulle vara ett bra sett fr mig att spara undan ngra slantar

Tack p frhand.
Citera
2011-01-03, 13:07
Medlem
scharpschutzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HOOCHFooShoo
Hej!
Jag undrar om man kan g in p sin lokala bank och ppna ett sparkonto med ett minimumbelopp eller vad man ska kalla det, dvs att man kan stta in hur mycket eller hur lite man vill men att man inte kan ta ut pengarna fren det har kommit upp i ett visst belopp?
Har s jvla dlig sjlvdisciplin och r riktigt dlig p att spara pengar s detta skulle vara ett bra sett fr mig att spara undan ngra slantar

Tack p frhand.
G in och frga?

Men det lter ganska osannolikt i mina ron. Men vad vet jag?

http://www.bank.se/sparande/
Under rubriken "begrnsningar" str ngonting..men det har att gra med att man inte kan ta ut pengar frens det har gtt en viss tid, verkar det som. Inget som r intressant? Sedan kanske inte detta funkar p alla banker. Det bsta r ju som sagt att g och frga, alt. ringa och frga.
Senast redigerad av scharpschutze 2011-01-03 kl. 13:17.
Citera
2011-01-03, 13:53
Medlem
Finns ju konton dr du inte kan ta ut pengarna p 3,6 mnader eller 1,2,3,4,5 r. Men om du gr det blir det ngon straffavgift.
Citera
2011-01-03, 19:15
Medlem
skolmatsals avatar
Finns ju fastrntekonton dr du binder pengarna en viss tid fr en hgre rnta n det vanliga sparkontot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in