Jag går inte på Seroquel för tillfället, men jag har gjort för ett ganska långt tag sedan.
Började på 150mg, (kommer inte ihåg hur många ggr/dag, men antagligen som föreskrivet), men ökade sedan till 300mg och till 400mg'are också. - Fortfarande samma antal tabletter om dagen. Fan, jag minns faktiskt inte om det var 1, 2 eller 3 gånger... Jag tror att det var depot, så 1 verkar kanske troligast?
Det är antipsykotika märker jag nu i efterhand, och Seroquel var ett av de första läkemedlen jag fick när psyk upptäckte att "vanliga" antidepressiva inte fungerade på mig. ...Faktum är att jag aldrig riktigt uppvisade psykotiska symptom innan psyk började slänga antipsykotika på mig och sedan sätta ut det och ersätta med annat hela tiden. Hm...
Tillbaka till ämnet:
Nej, det fungerade inte för min del. Alls. Dock blev jag vansinnigt trött, och fruktansvärt seg och dum i huvudet, kunde inte tänka klart alls och fick avsevärt försämrat minne och försämrad uppmärksamhet.
Jag ökade i vikt ganska rejält, och dessutom skadade det nog levern en hel del eftersom jag drack konstant när jag fick det utskrivet och använde det.
Fick nog inga andra antidepressiva mediciner samtidigt som Seroquel, men jag användes som egen försökskanin och fick nya preparat hela tiden innan de gamla gått ur kroppen, så säkerligen fanns lite SSRI i systemet. Zopiklon tog jag däremot på kvällarna samtidigt, om jag inte missminner mig.
Kanske inte till så hemskt mycket hjälp, men det var åtminstone lite erfarenheter - vilket du eftersökte.
Slutsats:
För mig var Seroquel bara sockerpiller med en jävla massa dåliga biverkningar.