2026-01-04, 03:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rogare.pontare
Massa äldre gubbar som skryter om sina liv. Bläddra vidare
Svenska frimurarorden tillsatte nyligen en ny stormästare, iom detta kan man läsa om att SFMO idag håller 14000 medlemmar, bara för ett par år sedan var siffran 15000. Det är väl de äldre som faller av [pinn] medans inget nytt fyller in.
Senast redigerad av Kirev 2026-01-04 kl. 03:39.
Citera
2026-01-04, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Svenska frimurarorden tillsatte nyligen en ny stormästare, iom detta kan man läsa om att SFMO idag håller 14000 medlemmar, bara för ett par år sedan var siffran 15000. Det är väl de äldre som faller av [pinn] medans inget nytt fyller in.
Jo, men den som minns några år tillbaka kommer ihåg att vi hade en pandemi. Verksamheten var mer eller mindre vilande i två år, varför inga nya medlemmar kom in. Däremot avled lika många (eller fler) dessa år så att medlemsantalet sjönk är inte så konstigt. För 2025 har vi åter ökat, om än blygsamt.
Citera
2026-01-06, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirev
Ett fenomen som är generellt för alla ordenssällskap pga pandemin. jonar242 såg det komma redan 2021: https://jonar242.wordpress.com/2021/09/19/pandemin-och-ordenssallskapen/
Citera
2026-01-07, 03:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anders1314
Ett fenomen som är generellt för alla ordenssällskap pga pandemin. jonar242 såg det komma redan 2021: https://jonar242.wordpress.com/2021/09/19/pandemin-och-ordenssallskapen/
Ja jag googlade och hittar flera artiklar från 2021 om att föreningsverksamheter överlag stod inför utmaningar pga pandemin.
Jag borde haft det i åtanke när jag skrav förra inlägget, att sverige i många fall och instanser är känsligt för kriser/förändringar.
Jag bor i annat land och blivit något bortablind om svenska samhället.
Tack för länken !
Citera
Igår, 23:51
Medlem
Fraggelrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
De är säkert inte värre, men sekter brukar väl vara ganska "speciella"?
Jobbigt att hamna utanför mellan stolar och inte anses passa in och bli bollad mellan olika såna grupper och deras företrädare, tjänare. Från barnsben, ungdomar. De gör bara vad de kan för att de är födda in i det och försöker fostra mig som en riktig naturlig människa men det blir helt sjukt och fel. Alla får lära sig. Så småningom. Jag bryr mig inte längre. Konstigt samhälle.

Ingen gör vad som är rätt.
Det står skrivet: "
Ingen rättfärdig finns, inte en enda "
11 "ingen förståndig finns, ingen finns som söker Gud."
12 "Alla har avvikit, alla har blivit fördärvade.
Ingen finns som gör det goda, inte en enda."
13 "En öppen grav är deras strupe. Sina tungor använder de till svek.
Huggormsgift är bakom deras läppar. "
14 "Deras mun är full av förbannelse och bitterhet. "
15 "De är snabba på foten till att utgjuta blod. "
16 "Förödelse och elände råder på deras vägar,"
17 "och fridens väg känner de inte."
18 "De har inte gudsfruktan inför sina ögon. "
19Men vi vet att allt vad lagen säger, det talar den till dem som har lagen, för att var mun skall stoppas till och hela världen stå med skuld inför Gud. 20 Ty ingen människa förklaras rättfärdig inför honom genom laggärningar. Genom lagen ges insikt om synd.

Jag blev utlämnad till djävulen satan ensam sen barnsben. Fattade ingenting. Vad svårt det skulle vara. Jäkla loge.
Köttets fördärv.

Kommer från luften. Av luft.
Det förklarar ett och annat att man kommer från luften.
Jag kan finna tröst i det nu såhär 30 år senare.
Efesierbrevet 2:1-3 SFB98

Också er har Gud gjort levande, ni som var döda genom era överträdelser och synder. Tidigare levde ni i dem på den här världens vis och följde härskaren över luftens välde, den ande som nu är verksam i olydnadens söner.
Senast redigerad av Fraggelrock Igår kl. 23:56.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in