2011-01-03, 00:13
Medlem
Lingongrottas avatar
Spelar dom i natt 1.30? Jag såg på svt 2 men dom skulle bara sända om Sverige spelade. Har någon större koll än mig och kan säga vilken kanal sänder matchen? Stream funkar!

Vinnaren av den här matchen möter Sverige i Semi!

Vilka vinner idag? Ryssland eller Finland? Jag har inte sett Finland något denna turnering men dom brukar vara svaga vid dessa junior turneringar. Så jag tror på Rysk vinst.
2011-01-03, 00:15
Medlem
Musse.Chills avatar
Är det helt säkert att det är vinnaren i den här matchen som Sverige får möta ?
2011-01-03, 00:17
Medlem
NoTruces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musse.Chill

http://www.iihf.com/channels1011/wm20/schedule.html

Bläddra ner till semifinalerna.
2011-01-03, 00:18
Medlem
darcodes avatar
Citat:
Yes, så bör det vara. Ta en titt i spelschemat: http://stats.iihf.com/Hydra/236/IHM236000_08_3_0.pdf

Play-off round quarterfinals - Game 23 - FIN vs RUS
...
Play-off round semifinals - Game 25 - SWE vs W23
2011-01-03, 00:20
Medlem
Musse.Chills avatar
Okej, härligt grabbar. Blir ett måste att se kvällens match, otroligt laddad för semin.
2011-01-03, 00:21
Medlem
Lingongrottas avatar
Vem skulle vara bättre att möta för Sverige?

Ryssarna vet hur vi spelar nu så att säga. OCh grabbarna kanske tror på en lättare match då vi redan har slagit dom en gång.
2011-01-03, 00:22
Medlem
tuzzens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lingongrotta
Spelar dom i natt 1.30? Jag såg på svt 2 men dom skulle bara sända om Sverige spelade. Har någon större koll än mig och kan säga vilken kanal sänder matchen? Stream funkar!

Vinnaren av den här matchen möter Sverige i Semi!

Vilka vinner idag? Ryssland eller Finland? Jag har inte sett Finland något denna turnering men dom brukar vara svaga vid dessa junior turneringar. Så jag tror på Rysk vinst.

01:30 spelas matchen och är osäker på om SVT visar den, kollar man deras txt-tv tablå så står den inte med, och inte på Euroports 1 eller 2 Tablå heller, så blir att kolla den via webben tydligen.

Tror ryssarna kommer få det lite halvsvårt mot finnarna, tydligen har dom lirat hyfsat bra hitills vad jag läst i tidningarna.

Citat:

Helt säkert
Semi 1: USA vs Canada
Semi 2 Sverige vs vinnaren mellan Finland/ Ryssland imorgon kl 21:30 på SVT.
2011-01-03, 00:24
Medlem
Musse.Chills avatar
Citat:

Ryssarna vet hur vi spelar nu så att säga. OCh grabbarna kanske tror på en lättare match då vi redan har slagit dom en gång.

Tror knappast de skulle gå in halvhjärtat bara för de har en seger i ryggen. Även om det skulle bli Finnar eller Ryssar i semin kommer de självklart gå ut 100%. Men, svårt att säga vilka som skulle vara bäst.. Ryssland skulle jag nästan tippa.

2011-01-03, 00:24
Medlem
Lingongrottas avatar
[quote=tuzzen]01:30 spelas matchen och är osäker på om SVT visar den, kollar man deras txt-tv tablå så står den inte med, och inte på Euroports 1 eller 2 Tablå heller, så blir att kolla den via webben tydligen.

Tror ryssarna kommer få det lite halvsvårt mot finnarna, tydligen har dom lirat hyfsat bra hitills vad jag läst i tidningarna.

Visar svt den på webben?
2011-01-03, 00:26
Medlem
Musse.Chills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rape.
hoppas faktiskt på finland det inatt, lite nordiskt i finalen skulle vart kul.

btw, är det stream som gäller eller?

Bosatt i staterna, så blir att se matchen på HD-burken
2011-01-03, 00:26
Medlem
tuzzens avatar
Citat:

Vi har ett litet övertag på ryssarna efter vinsten i gruppen, men vi hade även en hel del tur då och Lehner som visade sig från sin bästa sida. Tror inte det spelar så stor roll vilken vi får möta för vi kommer vinna =). Adam L är osäker inför morgondagen p g a ljumskskada. Vi har lite tur att vinnaren i den här matchen spelar sent och tidigt imorgon för det innebär kort vila för dom så vi får hoppas på en tuff match inatt som tar på krafterna.
2011-01-03, 00:27
Medlem
tuzzens avatar
[quote=Lingongrotta]
Citat:
Ursprungligen postat av tuzzen
01:30 spelas matchen och är osäker på om SVT visar den, kollar man deras txt-tv tablå så står den inte med, och inte på Euroports 1 eller 2 Tablå heller, så blir att kolla den via webben tydligen.

Visar svt den på webben?

Tror inte det, dom har inte haft rättigheter till tidigare matcher att visa på svt-play har jag för mig.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in