• 2
  • 3
2011-01-03, 20:58
Medlem
Heroinepupilss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmakharma
Har sett och hört för mycket under hela mitt liv för att kunna tvivla.Det har vart en naturlig del i min uppväxt och något jag finner tryggt att veta att livet inte tar slut.

Blir lite bekymmrad då jag hör hur många som är rädd för att möta och se en ande och jag brukar säga som så:tänk på hur den personen var i livet kanske en varm kramgo mormor eller morfar,farmor eller farfar dom är inte ett dugg farligare i andeform än dom var i livet.Tyvär har filmens värld skapat dramatik och spänning vilket inte har något att göra med den verkliga andevärlden.

"Liten" gåva skriver du tro mig du har en STOR gåva det har vi alla varelse vi vet om den eller inte den finns där och kan plockas fram när helst vi själva känner och vill!

Bra skrivet.
Citera
2011-01-03, 23:23
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Ja, endel kan säkert få kontakt, men får känslan av att många är båg.. Som mediet som används på Montell Show, om ni någon har sett det..
Silvia nåt..
http://www.youtube.com/watch?v=ismDx...eature=related
Citera
2011-01-04, 02:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf
Ja, endel kan säkert få kontakt, men får känslan av att många är båg.. Som mediet som används på Montell Show, om ni någon har sett det..
Silvia nåt..
http://www.youtube.com/watch?v=ismDx...eature=related
Det är nog Sylvia Browne du menar hon anser jag vara suverän,har läst många av hennes böcker dock kan jag inte hålla med henne i allt.Men som med allt annat är det väldigt individuellt hur man upplever och ser på saker.Samma i andevärlden dom är också individer med olika tycke och synsätt men efter att haft kontakt med Sylvia kan jag bara se henne som en seriös lite småtokigt rolig dam med attityd
Citera
2011-01-04, 04:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heroinepupils
Bra skrivet.
Tack och en God Fortsättning till Dig
Citera
2011-01-04, 20:16
Medlem
AwsomeSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmakharma
Det är nog Sylvia Browne du menar hon anser jag vara suverän,har läst många av hennes böcker dock kan jag inte hålla med henne i allt.Men som med allt annat är det väldigt individuellt hur man upplever och ser på saker.Samma i andevärlden dom är också individer med olika tycke och synsätt men efter att haft kontakt med Sylvia kan jag bara se henne som en seriös lite småtokigt rolig dam med attityd

Precis! Det är hon. Jag har inte läst hennes böcker dock. Dom gånger jag sett henne på TV tycker jag att hon nästan varit nonschalant och bara sagt något samma sekund som frågan är ställdts. Det är mitt intryck av henne, Men vad vet jag! Jag är inget medium
Citera
2011-01-05, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AwsomeSmurf
Precis! Det är hon. Jag har inte läst hennes böcker dock. Dom gånger jag sett henne på TV tycker jag att hon nästan varit nonschalant och bara sagt något samma sekund som frågan är ställdts. Det är mitt intryck av henne, Men vad vet jag! Jag är inget medium
Hon är en svår dam att förstå sig på och kan bara hålla med dig att ibland på Montels program verkar hon nonschalant men det är nog bara hennes sätt för i mail har hon vart enormt varm och träffsäker som medium men attityd har hon den damen
Citera
2011-01-05, 18:32
Medlem
niffi1991s avatar
Jag har inte läst alla inlägg.

Jag läste ett inlägg där det stod något om att andar ("döda människor") inte finns, för deras minnen måste finnas kvar och att minnena finns i hjärnan och att detta var ett bevis för att andar inte finns.

Kanske värt att tänka på att det inte är säkert att minnen endast finns i hjärnan. Minnen finns kanske i hjärnan, ganska sannolikt kanske. Men det kanske inte endast är så att de tar fysisk form? Vi kanske bildar minnen i hjärnan under tiden vi har en fysisk kropp här. Men det betyder ju inte att det inte finns mer till det än så...

Mycket vi tar som bevis bygger nog en hel del på mycket antaganden med... Det är väldigt lite jag känner att jag vet nu i alla fall.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in