2011-01-02, 18:35
Medlem
flavourkids avatar
Tjenare!

Igår kväll så satt jag och kollade på film, när det helt plötsligt började blinka svart samt började poppa upp en massor med små vita och svarta prickar överallt. Det kommer upp "Bildskärmsdrivrutin har återställts efter ett fel" eller liknande, sen händer samma sak igen ungefär 3 gånger, sen får jag bluescreen.

Så jag tänkte, nu kan jag lika gärna formatera om, eftersom det behövdes.
Jag installerade windows 7 stället för Vista, som jag hade. När jag väl installerat så fungerar det felfritt, men direkt när jag installerar bildskärmsdrivrutiner så kommer felet upp igen.
Vid det här laget började jag bli förbannad och tänkte pröva med XP istället. Sagt och gjort, jag installerar XP. Samma jävla problem igen.

Är det grafikkortet det är fel på? Jag menar, det måste det ju nästan vara. Ändå så är det lite konstigt att problemet inte dyker upp förrän jag installerar drivrutiner. Jag har prövat Nvidias samt Omegas drivrutiner utan lycka.

Jag har prövat att trycka dit grafikkortet utan någon lycka. Jag har en "Fujitsu Siemens Scaleo P" http://www.testfreaks.se/stationara-datorer/fujitsu-siemens-scaleo-p/

Så, vad tror ni felet kan vara? Just nu sitter jag på en annan dator.

Kan ha glömt nämna något.

Tack på förhand!
Citera
2011-01-02, 21:43
Medlem
flavourkids avatar
Har avinstallerat drivrutinerna via Felsäkert läge och kan sitta vid min egen dator nu.

Jag tror att HZ på skärmen är felet. När jag inte har drivrutiner så ligger den på 60hz, och när jag har drivrutiner installerat så är den på 85hz. Tyvärr kan jag inte sänka då allt verkar ha frusit fast när jag väl har drivrutiner.

Hur kan jag installera bildskärmsdrivrutiner utan att HZ'n höjs?
Citera
2011-01-04, 18:43
Medlem
flavourkids avatar
Kom igen, någon?
Citera
2011-01-04, 19:16
Medlem
hasenfrasens avatar
Berätta modelnummer och serienummer på din FS-dator så får du bättre hjälp. Spontant låter det som att ditt grafikkort blir överhettat - antingen trasig/skuren/igendammad fläkt eller bara helt enkelt trasig.
Citera
2011-01-04, 22:18
Medlem
shadow666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Berätta modelnummer och serienummer på din FS-dator så får du bättre hjälp. Spontant låter det som att ditt grafikkort blir överhettat - antingen trasig/skuren/igendammad fläkt eller bara helt enkelt trasig.

håller med. låter som defekt grafikkort eftersom det strular på det sättet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in