Jag har 700 000 kr pā kontot. Jag e en person som inte gör av med några pengar alls nästan, sammanlagt 8000 kr /månad och då har jag räknat med hyra, mat och allt!. Hösten 2011 ska jag plugga.
Jag vill lägga ut Mina pengar på nåt men vet ej vad. Vad tycker ni?
Köpa lägenhet och hyra ut?
Starta eget (då kan skolan vänta)?
Andra tips??
Är 19 år om det skulle vara intressant.
Köp silver för 500 000 och du är mångmiljonär på ett par år
Dåliga tips du får. Du ska plugga, avsätt en summa till det så du klarar dig utan studielån. Resten skulle jag råda dig att spara. Gå till din bank, förklara situationen och ta åt dig av deras råd. Jag var själv i samma situation för ett tag sedan, dock med en större summa än 700 000.
Köp en riktigt, riktigt jävla dyr hora. Egentligen så blir du inte ens en torsk då, utan du är något större, viktigare, finare.
Typ, Ava Devine kanske ställer upp på privatshow för 20k? Kanske till och med går för 10? Rinse and repeat, och du har (+- resor och annat tjafs) ett lyxligg i månaden 2-3 år. Du kommer för fan hinna gå igenom större delen av bangbros!
Sluta vara en fjant och sitt på pengarna. Elda dem. Du lever bara en gång, pappskalle!
Sätt in de på ett konto där du får ut max 10 000kr i månaden. Lev utan att behöva jobba i typ 5 år. Sen jobbar du resten av livet som alla andra vi människor. Det går i loopar i 40-50 år framöver. Jobba, äta, sova. Jobba, äta, sova. Ha kul med dina 5 år i frihet!
Köp ett avlägset garage eller liknande lokal. Beroende på avlägsenhet borde du klara dig på några 100k. Sen köper du utrustning i form av växtlampor och dylikt, därefter köper du på dig lite lyxfågelfrön och startar en vacker odling!
Med tanke på att tråden utmynnade i inget annat än listande av halvtramsiga förslag stänger vi tråden. TS är välkommen att börja om - då med ett något mer raffinerat och problematiserade diskussionsämne.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!