2011-01-02, 16:41
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leosundberg
Ingen här verkar ha en vettig förklaring.

Det handlar om satungar som har likgiltiga eller maktlösa föräldrar. En vilja att busa och jävlas. Tror ni verkligen att det är hudfärg? Där jag växte upp var vi ett gäng svenska barn som gjorde inbrott och kastade sten. Har ej med religion eller språk att göra.

Om du inte ser en tydlig skillnad mellan hur muslimer beter sig och hur svenskar beter sig, då är du sannerligen ett hopplöst fall. Precis som jag skriver ett par inlägg här ovanför. Blinda... korkade...

Jag har svårt att föreställa mig 50 svenska ungar klottra "snutslakt" på en vägg, kasta gatustenar och skjuta fyrverkerier mot polisen, vräka ur sig rasistiska glåpord, samt bli arresterade för grov misshandel. När jag tänker på svenska busungar så tänker jag på pallade äpplen typ, och inte regelrätt terrorism. Men det är jag det.
Citera
2011-01-02, 16:41
Medlem
Ricardo.Klements avatar
I Sverige får man ju inte fiska i grumliga vatten, men personligen tycker jag det nappar bäst då!
Citera
2011-01-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen
Kul uttalande: "Jag vet inte riktigt men något är det som är jättefel."

Låter som ungefär samma analys som Reinfeldt gör.

"Hmm Borg, tycker du inte nåt känns lite fel med alla dom här självmordsbombarna? Det kan ju inte vara bra, eller?"

"ja du Fredrik, nu när du säger det så, försöker komma på om det alltid varit så?"

"hmm, vi får klura på det här"
Citera
2011-01-02, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Om du inte ser en tydlig skillnad mellan hur muslimer beter sig och hur svenskar beter sig, då är du sannerligen ett hopplöst fall. Precis som jag skriver ett par inlägg här ovanför. Blinda... korkade...

Vad är det som du inte förstår med att det inte är muslimer i Södertälje?

Uppenbarligen är det inte religionen som avgör, hmm, vad kan det vara då?
Senast redigerad av UrbanWarfare 2011-01-02 kl. 16:58.
Citera
2011-01-02, 16:58
Medlem
kabloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torontor
Till med BRÅ erkänner att invandrare från vissa regioner och länder har kraftig överrepresentation för brottslighet. Allra mest har de från MENA och övriga Afrika och allra högst är överrepresentationen för våldsbrott. Korrigering för annorlunda fördelning av inkomst, utbildning, ålder, och kön förklarar endast en mycket liten del av överrepresentationen. (BRÅ 2005:17)
Och om du frågar invandrare från MENA kommer de nämna särskilda folkslag eller klaner, alltså grupper betydligt mindre än "Somalier".
Jag kanske famlar i luften men är det inte faktiskt fullt rimligt att dessa våldsbrottslingar har ännu mer gemensamt och då pratar jag om utlösande kulturfaktorer.
Citera
2011-01-02, 17:01
Bannlyst
Japp sluta kränka och vara rasister mot invandrare, dom håller inte tyst.
Citera
2011-01-02, 17:04
Medlem
PersianPrides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konkurrent
Felet är att polisen har fel hudfärg. Om de såg ut blattekidsen skulle det här inte hända eftersom blattekidsen är extrema rasister.
Vad får dig tro att blattar är bara araber?
Citera
2011-01-02, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UrbanWarfare
Vad är det som du inte förstår med att det inte är muslimer i Södertälje?

Uppenbarligen är det inte religionen som avgör, hmm, vad kan det vara då?
Islam/islamismen/islamiseringen är de politiskt korrektas sista utväg. De måste hålla kvar vid den förklaringen för att hålla pk-samhället intakt. Vänstern har aldrig haft problem med att kritisera andra ideologier, "miljön", socioekonomiska fatorer eller religioner för vad människor gör. Inte så länge utgångspunkten är att alla människor är i grunden lika. Det är när man lämnar "utifrån-och-in"-förklaringarna det blir farligt. När man måste söka förklaringar i det medfödda, det från början givna. Dit vågar ingen gå. Där rämnar allt och det är där den avgörande pk-gränsen går.
Citera
2011-01-02, 17:15
Medlem
kabloys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alcatraz
Plockar man in mängder med folk från länder och kulturer där våld är mer utbrett och med en helt annan människosyn så kan man inte sitta och påstå att svenskarna visst beteer sig på liknande sätt när vi inte har haft stenkastning mot ambulanser och brandkår i detta land innan, det har kulturberikarna infört.
Som om man gjorde så i alla deras hemländer. Det är en kultur som möjligen är delvis importerad men framför allt eskalerar den i halvisolerade förorter.
Citat:
Jag har svårt att föreställa mig 50 svenska ungar klottra "snutslakt" på en vägg, kasta gatustenar och skjuta fyrverkerier mot polisen, vräka ur sig rasistiska glåpord, samt bli arresterade för grov misshandel. När jag tänker på svenska busungar så tänker jag på pallade äpplen typ, och inte regelrätt terrorism. Men det är jag det.
Jag har markerat de saker svenska busungar gör, två ord behöver man ta bort! Givetvis inte alla på samma gång och i grupper så stora som 50. Good riddance.
Senast redigerad av kabloy 2011-01-02 kl. 17:17.
Citera
2011-01-02, 17:18
Medlem
foool13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tverskoy
Vad fan ska man hjälpa polisen för? Klarar man inte av jobbet, sluta jobba som polis och sök ett annat jobb

Skämtar du eller..?
Hur mycket vänster man än är som jag så måste man ju inse att det måste vara något av det värsta man kan vara.. och att vara polis i invandrarförorterna kan inte vara lätt.. även om polismoralen möjligen har sjunkit lite nuförtiden.

http://www.newsmill.se/artikel/2010/...som-kriminella
Citera
2011-01-02, 17:22
Medlem
tverskoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Skämtar du eller..?
Hur mycket vänster man än är som jag så måste man ju inse att det måste vara något av det värsta man kan vara.. och att vara polis i invandrarförorterna kan inte vara lätt.. även om polismoralen möjligen har sjunkit lite nuförtiden.

http://www.newsmill.se/artikel/2010/...som-kriminella

Jag skämtar aldrig, i värsta fall kan jag ibland vara ultrasarkastisk, men jag kallar inte det för skämt.

Det viktigaste i polisyrket är att kunda ha bra kontroll i alla situationer oberoende på hur extrem situationen verkar vara - det är vad yrket handlar om, thats the bottom line. Klarar man inte av stressen - finns alltid lediga jobb på macdonalds
Citera
2011-01-02, 17:27
Medlem
soloultras avatar
Citat:
Skulle inte du också vilja ha hjälp om du blev terroriserad av skäggiga muslimbarn varenda dag på jobbet?

Stolle.
I Södertälje bor det mestadels kristna araber, inte muslimer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in