2011-01-02, 13:56
Medlem
Hejsan,

Har förgäves försökt fixa fram en bootbar win XP skiva under gårdagen och har nu fått krypa till korset för att be om hjälp

Laddade ner Win XP som en RAR fil, extractade denna och fick fram följande:

DOCS (mapp)
DOTNETFX (mapp)
I386 (mapp)
SUPPORT (mapp)
VALUEADD (mapp)
AUTORUN
BOOTFONT
README
SETUP
SETUPXP
WIN51
WIN51IP
WIN51IP.SP3

Använde mig av "Roxio Easy Media Creator Home" för att bränna in allt rakt av på en skiva.
Klickade på "Make bootable" där man får söka upp en "bootable image" sökte bland filerna jag laddat hem och ligger "BOOTFONT.BIN" som jag valde.

Gjorde jag fel här? Måste det vara en bootbar iso fil istället eller går det att fixa en bootbar skiva med dom förutsättningarna jag har?

Tack på förhand!

Ah! glömde nästan, självklart har jag ställt in bootordningen på datorn där jag vill ha XP så att den läser från skiva före HDD.
Senast redigerad av Stekspade 2011-01-02 kl. 14:32.
Citera
2011-01-02, 16:23
Medlem
Ladda hem en imagefil, mounta den med daemon tools eller liknande emuleringsprogram, alternativt så kan du bränna imagefilen direkt i tex nero utan att behöva mounta. lycka till!
Citera
2011-01-02, 17:59
Medlem
CompuTerrors avatar
Finns massor bootbara ISOs på ThePirateBay.org
Citera
2011-01-02, 18:02
Medlem
För ett tag sedan när jag skulle formatera om min stationära dator som var halvt körbar, så tankade jag XP på min bärbara, la in i stationära och brände med windows egna program. Har för mig att det också bara var en massa mappar. Och här sitter jag idag med härliga XP

Så testa att bara bränn det som vanligt.
Citera
2011-01-02, 18:37
Medlem
ladda hem imgburn (mycket bra gratis program) http://www.imgburn.com/ när du laddar in den iso fil du vill bränna i imgburn så står det att den är bootbar efter filnamnet (om den nu är bootbar)

så slipper du sabba skivor i onödan

mvh
t
Citera
2011-01-09, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tergo
ladda hem imgburn (mycket bra gratis program) http://www.imgburn.com/ när du laddar in den iso fil du vill bränna i imgburn så står det att den är bootbar efter filnamnet (om den nu är bootbar)

så slipper du sabba skivor i onödan

mvh
t

Tack!
testade Imgburn och det fungerade perfekt, busenkelt var det också.

Mvh
Spaden
Citera
2011-01-09, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stekspade
Tack!
testade Imgburn och det fungerade perfekt, busenkelt var det också.

Mvh
Spaden

bra att det fungerade,glömde nämna att det finns svenskt språk oxså att ladda hem till imgburn men det såg du kanske?

mvh
t
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in