Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-01-02, 10:47
Medlem
bumbis avatar
Jag har en Magic mouse och kör BTT för att få mittenklick + lite andra gester.

Ibland, kanske var 10e klick jag gör, så händer ingenting. Det är som att klicket ignoreras eller fångas upp av någon annan applikation.
Nu har jag spårat det till att problemet bara dyker upp när jag kör BTT och Spotify samtidigt. Och nu såg jag denna lilla varning i BTT: These apps may conflict with BetterTouchTool (most likely they will not, but if you have problems try deactivating them): Spotify,

Jag testade även MagicPrefs, men där fick jag också upp en varning, direkt när jag startade det. Klicken ignorerades då och då även i det..

Har googlat men inte hittat något.. Det måste finnas någon mer med samma problem och förhoppningsvis en lösning??
Citera
2011-01-02, 12:58
Medlem
AbrahamLincolns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bumbi
Jag har en Magic mouse och kör BTT för att få mittenklick + lite andra gester.

Ibland, kanske var 10e klick jag gör, så händer ingenting. Det är som att klicket ignoreras eller fångas upp av någon annan applikation.
Nu har jag spårat det till att problemet bara dyker upp när jag kör BTT och Spotify samtidigt. Och nu såg jag denna lilla varning i BTT: These apps may conflict with BetterTouchTool (most likely they will not, but if you have problems try deactivating them): Spotify,

Jag testade även MagicPrefs, men där fick jag också upp en varning, direkt när jag startade det. Klicken ignorerades då och då även i det..

Har googlat men inte hittat något.. Det måste finnas någon mer med samma problem och förhoppningsvis en lösning??

Spotify har en benägenhet att jävlas med lite allt möjligt. Bland annat remoten om man har Spotiy Mac Remote installerat.

Rekommenderar generellt sett att inte använda tillägg som inte fungerar. Det innebär nästan alltid bara det att de är dåligt kodade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in